استاندار آذربایجان غربی: نگاه جمهوری اسلامی به مناطق قومی، نگاه فرصت محور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: در دولت شهید رئیسی تلاش شد توسعه متوازن در سطح استان برقرار شود که قطعاً در دولت چهاردهم این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در سومین نشست بین‌المللی وحدت اقوام، ادیان و مذاهب، با بیان اینکه آذربایجان غربی از معدود استان های کشور با تنوع و تکثر قومی، مذهبی و دینی می باشد، افزود: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب بوده و در این منطقه مهم و استراتژیک، شاهد زندگی مسالمت آمیز و همزیستی همه اقوام، ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر هستیم.

او همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی بیش از چهار هزار شهید اهل سنت و در مجموع ۱۲ هزار شهید به عنوان شهدای بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر از ادیان و مذاهب مختلف تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این گویای اثرگذاری همه اقوام و مذاهب در ثبات امنیت منطقه است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به امنیت پایدار منطقه افزود: امروز علیرغم همه مولفه های ناامنی در خارج از مرزها، به برکت ایثارگری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های رزمندگان اسلام ، آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های کشور است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حایگاه ویژه پیروان ادیان و اقوام مختلف استان گفت: اقوام، ادیان و مذاهب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مناسبت های مختلف نقش آفرینی داشته اند.

او در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام در جهت پیشرفت و آبادانی کشور، افزود: در اربعین سه سال گذشته که توفیق میزبانی زائرین را در استان داشتیم، برادران اهل سنت، شیعه و اقلیت های مذهبی در مرز تمرچین حضور پیدا کرده و از زائران اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کردند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان به همگرایی و تعامل اقوام و مذاهب برای خدمت به زائران اربعین اشاره کرده و اظهار کرد: پیامی که اربعین در استان داشت، پیام صلح، صمیمیت و همدلی بود که با مشارکت اقشار مختلف در استان تحقق پیدا کرد.

کد خبر 2775250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha