درخواست رئیس جمهوری ایران برای ایجاد اتحادیه اسلامی، مشابه اتحادیه اروپا،  درخواستی جدی و مهم است

حیدر اللامی، عضو ائتلاف دولت قانون، درخواست مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران برای ایجاد اتحادیه اسلامی، مشابه اتحادیه اروپا را  درخواستی جدی و مهم توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، حیدر اللامی، عضو ائتلاف دولت قانون، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه اتحادیه اسلامی که رئیس جمهوری ایران خواستار تشکیل آن شده است،  با سازمان ناکارآمد کنفرانس اسلامی متفاوت است،گفت: چالش‌های بزرگی که جهان اسلام با آنها روبرو است، ایجاب می‌کند که یک نیروی تأثیرگذار در برابر ابرقدرت ها و ائتلاف های بین المللی وجود داشته باشد.

حیدر اللامی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی دارای تجربیاتی ازجمله  تأسیس سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همکاری اسلامی هستند، اما این دو سازمان هیچ دستاوردی برای جهان اسلام و بویژه مسئله اصلی، یعنی فلسطین نداشته‌اند،افزود: تحقق درخواست بزشکیان  انجام دو اقدام را می طلبد که اقدام نخست، تلاشهای مذهبی وسیاسی، ایجاد تفاهم بین مراجع دینی  و مراجع سیاسی و برگزاری نشست های  متعدد برای رسیدن به یک برنامه و اقدام مشترک است که با اعتقادات دینی منافات نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اقدام دوم، ایجاد یک واحد پولی مشترک  همانند آنچه که در اتحادیه اروپایی در حخصوص تعیین یورو اتفاق افتاد و  همچنین ایجاد ارتش واحد اسلامی مشابه ناتو است، اما تحقق این درخواست مستلزم یک بازه زمانی  طولانی است.

 گفتنی است که مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در سفر به عراق، تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی و تلاش برای برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی، مشابه تجربه اتحادیه اروپائی را خواستار شد.

کد خبر 2775256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha