٢٢ اثر به مرحله نهایی تئاتر «زاب» پیرانشهر راه یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: ۲۲ اثر نمایشی جهت بازبینی به مرحله نهایی جشنواره تئاتر زاب پیرانشهر راه یافتند.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ موسی تسبیحی اظهار کرد: این شهرستان به عنوان میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زاب انتخاب شده و به علت اهمیت موضوع فرزندآوری، جوانی جمعیت از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار جشنواره به شمار می رود.

او اضافه کرد: دومین جشنواره نمایش خیابانی زاب پیرانشهر، به مدت سه روز از سوّم تا پنجم مهرماه، میزبان چندین اثر برتر از گروه های نمایشی استان آذربایجان غربی خواهد بود و پدرام رحمانی از ارومیه، داریوش حیاتی از اشنویه و سامی حبیب پناه به عنوان داوران بازبینی جشنواره تئاتر زاب هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر ادامه داد: حمایت از هنرمندان، تقویت و احیای تئاتر خیابانی، تولید نمایش های خیابانی فاخر، ترویج نشاط و شادابی وهمدلی، تقویت روحیه اجتماعی، ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم، پویا و پاک از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی است.

تسبیحی گفت: انتخاب موضوع و مضامین آزاد است اما توجه به موضوعاتی مانند جوانی جمعیت، مطالعه و کتابخوانی و ترویج نشاط و شادابی جهت انتخاب نهایی مورد تاکید خواهد بود.

کد خبر 2775282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha