اداره کل امور شهیدان و انفال شدگان گرمیان: لاهور شیخ جنگی و همراهانش از مزار انفال شدگان برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کردند

در بیانیه اداره کل امور شهدا و انفال شدگان گرمیان درخصوص حضور لاهور شیخ جنگی رئیس جبهه خلق بر مزار انفال شدگان آمده است روز شنبه رئیس جبهه خلق و تعدادی از نامزدهای انتخاباتی وی، بدون اطلاع و هماهنگی با اداره کل امور شهدا و انفال شدگان گرمیان بر سر مزار انفال شدگان در روستای «دِبنه» رفته که پس از خروج از محل، درب این مکان را باز گذاشتند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه‌های خبری اقلیم کردستان، در  بیانیه روز یکشنبه اداره کل امور شهدا و انفال شدگان گرمیان آمده است هر هئیت و جناحی که بخواهد به زیارت مزار انفال شدگان برود با اداره ما هماهنگی ‌کند ما نیز از آنها استقبال می‌کنیم.

همچنین در بیانیه اداره کل امور شهدا و انفال شدگان آمده است ما در این اداره چنین اقدامی را محکوم می‌کنیم و عقیده داریم که مزار مقدس انفال شدگان به منظور انجام تبلیغات انتخاباتی و منافع سیاسی به کار گرفته شده است، در حالی که انفال یک موضوع قومی و جایگاه آن بسیار والاتر از آن است که حزب یا جناحی بخواهد از آن برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند. بنابر این با توجه به این که مزار انفال شدگان یک مکان عمومی است به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد که از آن برای تبلیغات حزبی استفاده شود.

به دنبال این بیانیه اداره گرمیان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آن که اداره کل امور شهدا و انفال شدگان گرمیان در بیانیه خود اشاره کرد که رئیس جبهه خلق و همراهانش از مزار انفال شدگان برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده است ما نیز از همین جا تاکید مجدد می‌کنیم که مطابق قانونی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق استفاده ابزاری از مکانهای عمومی برای برگزاری تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.

این اداره در ادامه افزود با استناد به این قانون به هیچ عنوان اجازه داده نخواهد شد که هیچ حزب و جناحی و نامزدی از مکانهای عمومی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.

کد خبر 2775314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha