قوه قضاییه عراق درخواست جنبش نسل نو  دربارۀ تجدیدنظر برای شمارش دستی آرای انتخاباتی را پذیرفت

قوه قضاییه عراق درخواست تجدیدنظر دیگر جنبش نسل نو را پذیرفت و تصمیم گرفت آرای تمام صندوقهای رای در مراکز اخذ رای با حضور نمایندگان احزاب سیاسی علاوه بر شمارش الکترونیکی به صورت  دستی نیز شمارش شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری NRT، روز دوشنبه قوه قضاییه عراق با درخواست جنبش نسل نو تصمیم گرفت صندوقهای رای در داخل مراکز اخذ باز و آرای داخل آنها همراه با شماره الکترونیکی به صورت دستی نیز شمارش شوند.

همزمان بر اساس این حکم هیچ صندوق انتقال پیدا نخواهد کرد تا زمانی که آرای آن به صورت دستی شمارش می‌شوند، در ضمن به همراه داشتن موبایل و تصویربرداری در جریان این روند ممنوع است.

در روز رای گیری به صورت اختصاصی نیز هیچ صندوقی تا زمانی که شمارش نشده است انتقال داده نخواهد شد و باید صندوقهای در مقابل چشمان نمایندگان احزاب باز و آرای آنها شمارش گردد.

این در حالی است در تاریخ ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی ششمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان به سرپرستی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق و تحت نظارت جامعه بین المللی برگزار خواهد شد.

این انتخابات اولین انتخابات در تاریخ اقلیم کردستان است که تحت فشارهای بین‌المللی و خارج از خواست دو حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی برگزار می‌شود.

کد خبر 2775351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha