جنبش تغییر از انتخابات پارلمان کردستان کناره‌گیری نخواهد کرد

عضو مجمع میهنی و هماهنگ کننده اتاق دولت در جنبش تغییر اعلام کرد که جنبش آنها به هیچ وجه تصمیم به کناره گیری از انتخابات پارلمانی کردستان نخواهد گرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴، کاوه عبدالله عضو مجمع میهنی و هماهنگ کننده اتاق دولت در جنبش تغییر درباره انتخاب دبیرکل این جنبش گفت: «غیر از اولین تاریخ تعیین شده برای انتخاب دبیرکل، تاریخ دیگری برای انتخاب دبیر کل این جنبش تعیین نشده است».

روز ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ نزار محمود عضو مجمع میهنی جنبش تغییر اعلام داشت: «انتخابات داخلی جنبش تغییر قرار است تا آغاز تبلیغات انتخاباتی پایان یابد، بعد از اتمام انتخابات مجمع کل، انتخابات کارگروه اجرایی و پس از آن  انتخاب دبیرکل انجام خواهد شد».

به گفته این عضو مجمع میهنی جنبش تغییر، رای گیری برای انتخاب دبیرکل  جنبش به صورت مخفی خواهد بود.

شایان ذکر است پس از آنکه این جنبش در انتخابات ۲۰۲۱/۱۰/۱۰ با اتحادیه میهنی کردستان متحد شد اما نتوانست هیچ یک از کرسی های پارلمان عراق را به دست بیاورد، روز ۲۰۲۱/۱۰/۱۳، دبیرکل و اعضای کارگروه اجرایی جنبش تغییر از کار کناره‌گیری کردند.

کاوه عبدالله درباره احتمال عدم شرکت جنبش تغییر در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان و کناره‌گیری این جنبش می گوید: «چنین تصمیمی نداریم و فقط شایعه است؛ منشأ این شایعات نیز نامشخص است، جنبش تغییر تمام آماده‌سازی های لازم را برای شرکت در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان انجام داده است».

هماهنگ کننده اتاق دولت در جنبش تغییر معتقد است؛ "جنبش تغییر به هیچ وجه تصمیم به کناره گیری از انتخابات پارلمانی کردستان نخواهد گرفت".

براساس آیین نامۀ داخلی جنبش تغییر، انتخابات دبیر کل و اعضای کارگروه اجرایی سه سال یک بار انجام می شود و آنها می‌توانند فقط برای دو دوره خود را نامزد کنند.

وظایف دبیرکل شامل نظارت بر نشستهای کارگروه و مجمع میهنی است و همچنین باید درمقابل مجمع میهنی پاسخگو باشد.

کد خبر 2775353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha