۳ کلاهبردار اینترنتی در مریوان دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مریوان از دستگیری ۳ کلاهبردار اینترنتی در مریوان خبر داد و گفت: با دستگیری این افراد ۹۰ میلیون تومان به حساب شهروندان بازگردانده شد.

سرهنگ طیب محمدی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: طی یک ماه اخیر با اقدامات شبانه روزی ماموران پلیس فتای شهرستان با هماهنگی مرجع قضایی، بیش از ۹۰ میلیون تومان سرمایه شهروندان حین برداشت توسط کلاهبرداران در حساب های متهمین مسدود و از سرقت وجوه جلوگیری و وجوه مذکور به حساب شهروندان عودت شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: مجرمین با ترفندهای مختلف با دستیابی به اطلاعات بانکی از جمله شماره کارت، رمز دوم، CVV۲ از طریق صفحات جعلی (فیشینگ)، از شهروندان کلاهبرداری و نسبت به خالی کردن حساب بانکی آنان اقدام کرده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مریوان به شهروندان توصیه کرد هنگام خریدهای آنلاین از سایت های واسط از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه جداً خودداری کنند و همچنین پیامک های دارای سرشماره شخصی تحت عناوین مختلف (یارانه معیشتی، طرح حمایتی رئیس جمهور، شکایت، سامانه ثنا و ...) دامی برای دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هستند؛ از این رو به این پیامک ها اعتماد نکنند.

کد خبر 2775394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha