سرخط خبرهای 28شهریور خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 28شهریور منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

یک کُرد اهل سنت سکان استانداری کردستان را در درست گرفت 
سخنگوی دولت اعلام کرد آرش زره تن لهونی به عنوان استاندار کردستان در دولت چهاردم انتخاب شده است.
سخنگوی دولت از انتصاب «آرش زره‌تن لهونی» به عنوان استاندار اهل سنت استان کردستان و یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
آرش زره‌تن لهونی زاده ۱۳۵۴ در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است. وی دکتری اقتصاد بین‌الملل است و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر به مجلس راه یافت.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، فرماندار جوانرود، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر، عضو شورای اسلامی سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، عضو شورای عالی هلال احمر و معاون امور اقتصادی استاندار کردستان از جمله سوابق اجرایی زره‌تن لهونی است.

مذاکرات امنیتی سوئد-ترکیه حول محور کردها برگزار می شود
خبرگزاری رویترز از مذاکره میان ترکیه و سوئد، حول محور مسائل امنیتی از جمله پ.ک.ک و کردهای سوریه خبر داد.
بر این اساس اولین مذاکره امنیتی میان ترکیه و سوئد، پس از موافقت آنکارا با پیوستن استکهلم به ناتو در مقابل دست کشیدن سوئد از حمایت از کردها، امروز چهارشنبه 18 سپتامبر 2024 برگزار می شود.

افزایش تسلیحات ارتش سوریه در شمال با هدف مقابله با حملات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه
نیروهای دولتی دمشق انتقال منابع لجستیک وتسلیحات خود را به پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال سوریه برای جلوگیری از حمله احتمالی شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به مواضع این نیروها افزایش داده‌اند.
منابع محلی شمال سوریه اعلام کردند که نیروهای دولت دمشق انتقال منابع لجستیک و تسلیحات خود به پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال سوریه را افزایش داده‌اند و این منابع تاکید کردند که این اقدام برای جلوگیری از حمله احتمالی شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به مواضع نیروهای دولتی دمشق است.

تبعه اتریشی محبوس در آذربایجان غربی آزاد شد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادی کریستین وبر، تبعه اتریشی از زندان خبر داد.
ناصر عتباتی در این باره گفت: این تبعه اتریشی که بدلیل جرایم ارتکابی در استان آذربایجان غربی در زندان به سر می‌برد، با استفاده از نهادهای ارفاقی و رافت اسلامی، از زندان آزاد شد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: این محکوم پس از آزادی تحویل سفیر اتریش شد تا کارهای خروج و انتقال وی را پیگیری و انجام دهد.

کد خبر 2775405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha