افزایش فشارهای شبه‌نظامیان علیه اهالی کردنشین روستای کاخر عفرین

سرویس سوریه - شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه فشارها را علیه مردم روستای «کاخر» در مابتای عفرین افزایش داده اند.

به گزارش کردپرس، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه پس از حمله چند روز پیش خود به اهالی روستای کاخر در مابتای عفرین، فشارها را علیه مردم این روستا افزایش داده اند.

شبه‌نظامیان «الامشات» وابسته به ارتش ترکیه روز یکشنبه به خانه‌های کردها در روستای «کاخر» مابتا در شهر عفرین حمله کردند که منجر به کشته شدن ۲ زن اهل همین روستا و زخمی شدن ده‌ها تن از ساکنان روستا شد.

به نوشته شبکه روناهی، شبه‌نظامیان پس از این اقدام برای کتمان حقیقت، مجروحین را وادار کردند که بگویند جراحات آنها ناشی از درگیری بین خانواده‌های آنها و یک خانواده عرب بوده است.

در واکنش به اقدامات شبه‌نظامیان، واکنش‌ها علیه آنها افزایش یافته است. عفرینی‌هایی که در شهبا زندگی می‌کنند خشمگین شدند و اقدام شبه‌نظامیان را محکوم کردند.

مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) نیز همچنین در بیانیه‌ای از طرف مسئول خواست تا مسئولیت این اقدامات را برعهده بگیرد.

روز چهارشنبه سازمان حقوق بشر عفرین اعلام کرد که پس از گذشت چند روز از حمله به روستای «کاخر»، شبه‌نظامیان همچنان بر روستا فشار آورده و اینترنت را قطع کرده و رفت و آمد را ممنوع می‌کنند.

به گفته این سازمان، شبه‌نظامیان خواستار پنهان کردن حقیقت روی داده هستند.

این سازمان تصریح کرد که سرکرده شبه‌نظامیان «فرقه حمزات» به نام «سیف بولاد» روز گذشته به همراه ۲ شبه‌نظامی ترکمن به روستا رفته و از مردم خواسته در ازای پول از حق خود بگذرند. همچنین شبه‌نظامیان از مجروحان خواسته‌اند هنگام گفتگو با آنها فیلم ضبط شود و بگویند که مجروحان در نتیجه درگیری بین یک خانواده کرد و یک خانواده عرب مجروح شده اند.

کد خبر 2775415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha