عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق: سازمان اوپک قاچاق روزانه ۲۰۰ بشکه نفت از اقلیم کردستان را رصد کرده است

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس عراق اعلام کرد سازمان اوپک از عراق خواسته است سهم خود از صادارت نفت را به منظور متعادل کردن روند صادرات این کشور به خاطر مقدار نفت ارسالی از سوی اقلیم کردستان کاهش دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، مصطفی گرعاوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق اعلام کرد سازمان کشورهای صادرت کننده نفت (اوپک) روزانه هزاران بشکه نفت را  شناسایی کرده است که از اقلیم کردستان ارسال می‌گردد. گرعاوی در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد این نفت به صورت قاچاق از کردستان به کشورهای پاکستان و افغانستان ارسال می‌گردد.

وی گفت: سازمان جهانی اوپک تخلفات اقتصادی را علیه عراق ثبت کرده است، به خاطر این که روزانه ارسال  ۲۰۰ هزار بشکه نفت را به صورت قاچاق از اقلیم کردستان به پاکستان وافغانستان شناسایی کرده است، این مقدار نفت در شرکت بازاریابی «سومو» محاسبه نمی‌شود به این ترتیب عراق از سقف مجاز سهم تعیین شده خود برای صادرات نفت عبور می‌کند، بنابراین این سازمان از عراق خواسته است از سهم صادرات نفت خود بکاهد تا تعادل مقدار نفتی را که از اقلیم ارسال می‌گردد و یک تخلف اقتصادی و قانونی به شمار می‌رود، برقرار کند. در حالی که درآمد این مقدار نفت به بودجه فدرالی واریز نمی‌گردد و اقلیم کردستان نیز از پرداخت درآمد حاصل از فروش این مقدار نفت به بغداد امتناع می‌ورزد، احتمال کاهش درآمدهای عراق وجود دارد.

کد خبر 2775417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha