انتصاب استاندار کُرد اهل‌سنت؛ جاده روابط تهران - کردستان را دوطرفه می‌کند

 چهارشنبه ۲۸ شهریور، سخنگوی دولت بالاخره از گزینه استانداری کردستان در دولت چهاردهم رونمایی کرد و اولین استاندار انتخاب شده در دولت جدید یعنی آرش زره تن لهونی قرار است سکان استانداری کردستان را در دست بگیرد.

 کرد پرس - هرچند کردستان در سال ۱۳۵۸ به مدت سه ماه استاندار کُرد اهل‌سنت را با مرحوم ابراهیم یونسی بانه‌ای تجربه کرد؛ اما این انتصاب اخیر پس از ۴۵ سال گامی به‌پیش برای کُردها به‌حساب می‌آید.

فارغ از هر نوع قضاوت در حال حاضر در مورد انتخابی که متولیان دولت چهاردهم کرده‌اند، همین که انتظارات کردها در دولت چهاردهم برآورده شد و موجب دلگرمی مدیران و مردم کردستان فراهم گردید جای تقدیر دارد.

اینکه سال‌ها کردستان مدیر پذیر بود با این اتفاق مسیر تهران برای مدیران کردستانی باز شد و این جاده دوطرفه افتتاح گردید؛ دلسوزان را دلگرم کرده است که می‌توان گام‌های توسعه را با امیدواری هرچه بیشتر برداشت.

 ادامه و استمرار این رویکرد بستگی به عملکرد و رفتار مدیرانی دارد که قرار است در این دوره بر کردستان حاکم شوند تا رونق نخستین را به زورق بازپسین متصل نمایند و این دروازه را گشوده‌تر کنند

 مسئولیت اولین استاندار کُرد اهل‌سنت سنگین‌تر از یک استاندار معمولی است. نه به این دلیل که وضعیت استان از نظر شاخص‌های اقتصادی، معیشتی و صنعتی و.... در شرایط مناسبی قرار ندارد - که البته این هم مسئله مهمی است - بلکه از این منظر که این تغییر تنها تغییر یک مدیر نیست؛ بلکه رویکرد جدیدی به یک جامعه‌ای را شاهد هستیم که سال‌ها در ادوار گذشته جزو مطالبات اصلی مردم منطقه بود که انتظار آن را از خروجی انتخابات می‌کشیدند.

این رویکرد زمین‌مانده با اقبال حاکمیت جامه عمل به تن‌پوشید بنابراین چراغ اول باید روشنایی‌بخش باشد تا مسیر درخشانی را برای آیندگان کردستان ترسیم کند.

 انتظار می‌رود استاندار جدید را با پسوند جوان خطاب نکنند چرا که اولاً سال‌های نه‌چندان دور استانداران بیست‌ساله هم در این مناطق مدیریت کرده‌اند، دوما مردم کردستان از واژه «استاندار جوان» خاطره خوبی ندارند. پس بهتر است به‌خاطر دوری از غرور کاذب از تکرار این واژه برای مدیر تازه پرهیز شود .

 خبرگزاری کرد پرس رویکرد دولت چهاردهم را به جامعه کردستانی به فال نیک گرفته و برای استاندار جدید استان آرزوی موفقیت دارد.

کد خبر 2775419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha