سومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران در بوکان برگزار می شود

سومین دوره جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران با هدف زمینه سازی، رشد و تقویت اصول، قواعد و تکنیک بازیگری، آبان ماه سال جاری در بوکان برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران، سومین دور این جشنواره با هدف ایجاد بستری مناسب و خلاقانه با نگاهی آموزشی و پژوهشی در امر مهم خلق سوژه، ایده و بازیگری تئاتر، ایجاد مسیری مطمئن برای رشد و شکوفایی بازیگران جوان و مستعد، تولید ایده‌های نو و ناب در چهارچوب نمایش های کوتاه و اتودهای نمایشی تک نفره و ایجاد محیطی مناسب برای کشف و شناسایی بازیگران و ایده پردازان با استعداد برای ورود آنان به جمع خانواده بزرگ تئاتر کشور برگزار می شود.

موضوع اتودهای نمایشی آزاد به زبان فارسی و به صورت رقابتی در دو بخش برگزار می گردد، البته موضوعات و محورهای روز جامعه از جمله: همدلی و وفاق ملی، نشاط و سرزندگی اجتماعی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، فرهنگ سازی در ارتباط با جوانان و ناهنجاری های اخلاقی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی، آداب و رسوم و سنت های محلی و منطقه ای، وقایع مهم و مفاخر و مشاهیر محلی، منطقه ای و ملی در اولویت قرار خواهند گرفت.

بخش های جشنواره شامل؛ مونولوگ های ماندگار و گفتار های تک نفره در آثار نمایشی چاپ شده « نمایشنامه نویسان ایرانی» با ذکر نام اثر و نویسنده آن و دوم ایده‌ها ، سوژه‌ها و گفتارهای دراماتیک بصورت اتودهای نمایشی با رویکردهای خلاقانه به مسائل روز جامعه.

مدت زمان اجرا در هر دو بخش حداقل ۷ دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.این دوره هم فقط اتودهای نمایشی تک بازیگر پذیرش خواهد شد.به تمامی راه یافته گان گواهی حضور در جشنواره اعطا خواهد شد. اسکان و پذیرایی هنرمندان راه‌یافته بر عهده جشنواره می‌باشد و دبیرخانه هیچگونه مسئولیتی در قبال هزینه‌ی  ورودی ندارد.

هنرمندان راه‌یافته در ایام برگزاری جشنواره از بخش های جنبی « نشست های نقد و بررسی، کارگاه تخصصی، بزرگداشت یکی از مفاخر تئاتر آذربایجان‌غربی، بازدید از نمایشگاه و بوکان گردی» بهره‌مند خواهند شد. به برگزیدگان اول تا سوم در بخش های ایده، بازیگری « زن و مرد » و استفاده ی صحیح از امکانات فنی به تشخیص هیات داوران، جوایز ارزنده نقدی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

دبیرخانه به هنرمندان راه یافته به جشنواره فقط یک نفر عوامل به عنوان همراه پذیرش خواهد کرد. هر اتود نمایشی مکلف به دو اجرا «صحنه‌ای برای هنرمندان و هیئت داوران- محیطی برای عوام» خواهد بود.اسامی  پذیرفته شدگان ۱۰ مهر سال جاری اعلام و  آیین رونمایی از پوستر هم  ۲۵ مهر است.

سومین دوره جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران در بوکان  ۱۵ تا ۱۷ آبان خواهد بود.

کد خبر 2775437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha