کمیسیون انتخابات عراق دانا احمد مجید را به عنوان دبیرکل جنبش تغییر تأیید کرد

یک منبع در جنبش تغییر اعلام کرد: کمیسیون عالی انتخابات عراق دانا احمد مجید را به عنوان دبیرکل جنبش تغییر تأیید کرد، یک مقام ارشد جنبش تغییر دراین باره می‌گوید که موضوع هنوز قطعی نشده و بر اساس آیین نامه داخلی، باید در مجمع به رای گذاشته شود، طی چند روز آینده تصمیم قطعی در مجمع میهنی رسما اتخاذ خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، یک منبع در جنبش تغییر اعلام کرد که کمیسیون عالی انتخابات عراق دانا احمد مجید را به عنوان دبیرکل جنبش تغییر تأیید کرده است و برای مدت موقتی سرپرستی این جنبش را برعهده دارد.

نزار محمود عضو مجمع میهنی جنبش تغییر در این باره گفت: براساس آیین نامه داخلی جنبش، تعیین دبیرکل در صلاحیت مجمع میهنی است نه هیچ شخص دیگری، به صورت کتبی هم ممکن نیست، لذا انتخاب آن باید در مجمع میهنی انجام شود و کسی که به عنوان دبیرکل انتخاب می‌شود، باید بیشترین آرا را کسب کند، من هم شایعات مطرح را فقط از پیجها شنیده ام.

وی اشاره کرد: کمیسیون یک نفر را به عنوان هماهنگ کننده برای موضوعات مختلف تأیید می کند، زمناکو جلال، زمانی چنین نقشی داشت چون او در اتاق انتخابات بود، اما اکنون در آنجا فعالیت ندارد. بنابراین اگر شخص دیگری منصوب شود، باید یا عضو اتاق انتخابات و یا مورد قبول مجمع میهنی باشد، لزوما باید چنین فردی انتخاب شود، اما کاک دانا خودش هنوز اعلام نکرده که به عنوان هماهنگ کننده تأیید شده است.

نزار محمود تصریح کرد: اگر موردی این چنینی صورت گیرد (دانا احمد مجید در کمیسیون تأیید شود) صرفا برای انجام هماهنگی ها بوده و شخص اول نخواهد شد چون شخص اول بر اساس قوانین داخلی در مجمع میهنی انتخاب می‌شود.

وی درباره اینکه آیا فقط دانا احمد مجید نامزد پست دبیرکل است، گفت: فرآیند انتخاب دبیرکل  به تعویق افتاده و باید در ۹ام ماه جاری انجام می‌شد.

براساس گزارشات، روز شنبه آینده ۲۱ سپتامبر، نشستهای مجمع میههنی برای تعیین و انتخاب دبیر کل از سر گرفته شود و این امر در چاچوب خود سازماندهی مجدد جنبش تغییر پیش از انتخابات پارلمان کردستان، انجام می‌شود.

کد خبر 2775474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha