دبیرکل جنبش تغییر، وکالتنامه‌ای عمومی به دانا احمد مجید تفویض کرد

عمر سید علی، دبیرکل جنبش تغییر با درخواست کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق و به دلیل عدم برگزاری کنگره، وکالتنامه عمومی صادر و کلیه اختیارات خود برای مدیریت جنبش را به او واگذار کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، پس از آنکه کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، برگزاری کنگره را شرط مشارکت جنبش تغییر در انتخابات دور ششم پارلمان کردستان اعلام کرد، عمر سید علی، دانا احمد مجید را به عنوان نماینده قانونی خود تعیین کرده و برای این منظور یک وکالتنامه عمومی به کمیسیون تحویل داده و کلیه اختیارت خود را به او واگذار کرده است.

دانا احمد مجید، استاندار سابق سلیمانیه پس از ۱۰ سال دوری از اقلیم کردستان، در اواسط سال جاری به اقلیم کردستان بازگشت. او یکی از گزینه های مطرح برای دریافت پست دبیرکل جنبش تغییر است.

وکالتنامه عمومی عمر سید علی در تاریخ پنجشنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ صادر شده است، بر اساس آن دبیرکل جنبش تغییر کلیه اختیارت امور اجرایی، مالی، استفاده و اجاره اموال، امضای اسناد و قراردادها، ابطال و اصلاح آنها به جز خرید مال منقول و غیر منقول را به دانا احمد مجید واگذار کرده است.

این وکالتنامه بیش از ۱۰۰ مورد از اختیارات عمرسید علی را به دانا احمد مجید واگذار می‌کند.

طبق عرف رایج، وکالتنامه عمومی حداقل برای ۱۵ سال اعتبار دارد، بعد از مرگ یکی از طرفین یا از دست دادن صلاحیت، یا انکار یکی از طرفین، وکالتنامه باطل می‌شود.

بر اساس گزارشات رسیده، کمیسیون عالی انتخابات عراق این وکالتنامه را تأیید کرده است.

شایان ذکر است که صدور وکالتنامه مذکور درحالی است که کنگره جنبش تغییر به تعویق افتاده است، اگرچه قرار بود پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی و از آغاز ماه جاری تا اواسط آن کلیه انتخابات داخلی جنبش برگزار شود، اما این جنبش فقط روز دوشنبه ۹ سپتامبر، کمیته ریاست مجمع کل خود (رئیس، معاون و دبیرکل مجمع کل جنبش) را انتخاب کرده است.

کد خبر 2775516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha