انتصاب دبیرکل جبش تغییر/مجمع میهنی: نمی‌پذیرم/ انتخاب دبیرکل تنها در حوزه اختیارات این مجمع است

یک منبع از جنبش تغییر اعلام کرد کمیسیون عالی انتخابات عراق دانا احمد مجید را به عنوان دبیر کل جنبش تغییر انتخاب کرده است، یکی از مقامات این حزب در مقابل در این باره گفت: تکلیف این موضوع هنوز مشخص نشده است و براساس آیین نامه داخلی باید در کمیته میهنی مورد تصویب قرار گیرد که در چند روز آینده این موضوع در کمیته مذکور تعین تکلیف خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، منبعی از جنبش تغییر اعلام کرد کمیسیون عالی انتخابات عراق دانا احمد مجید را به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب کرد و برای مدتی گذرا سرپرستی این حزب را بر عهده خواهد گرفت.

انتصاب دبیرکل در حوزه اختیارت کمیته میهنی است

نزار محمود عضو کمیته میهنی جنبش تغییر در گفتگو با رسانه خندان اعلام کرد بر اساس آیین نامه داخلی حزب انتصاب دبیر کل بر عهده این کمیته  می‌باشد و در اختیار فرد دیگری نیست این کار از طریق مکاتبه انجام پذیر نیست از این رو باید در انتخابات کمیته میهنی فرد مورد نظر تایید شود و بیشترین آرا را کسب کند، اخباری که در این خصوص منتشر شده است من هم تنها در رسانه‌ها شنیده‌ام.

اگر فردی برای این پست منصوب شود یا باید از اتاق انتخابات یا مورد تایید کمیته میهنی باشد

اگر فردی برای این پست منصوب شود یا باید از اتاق انتخابات یا مورد تایید کمیته میهنی باشد. در کمیسیون فردی به عنوان دبیر تعیین می‌شود که برای هر موضوعی با وی تماس گرفته می‌شود، «زمناکو جلال» در نزد ما یک سرپرست بود زیرا جز اتاق انتخابات بود اما او اکنون در آنجا نمانده است بنابراین اگر فرد دیگری در نظر گرفته شود یا باید از اتاق انتخابات باشد یا مورد تایید کمیته میهنی باشد. می توان یک سرپرست تعیین کرد اما هنوز در این باره تصمیم گیری نشده است هنوز اقای دانا مجید خود تایید نکرده که به دبیرکلی منصوب گردیده است.

نزار محمود اشاره کرد اگر چنین اقدامی صورت بگیرد یعنی دانا احمد مجید در کمیسیون تایید گردد صرفا برای ساماندهی روابط است و به عنوان فرد اول حزب تعیین نیست چون فرد اول بر اساس قانون آیین نامه داخلی باید توسط کمیته میهنی تعیین گردد.

شاید دانا احمد مجید تنها نامزد انتخابات باشد

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانا مجید تنها نامزد پست دبیرکلی بوده است گفت: «رای گیری در خصوص این موضوع به تعویق افتاد می‌بایست در تاریخ نهم ماه جاری میلادی این انتخابات صورت می‌گرفت اما این کار به تعویق افتاد، بنابراین می‌توان یک بار دیگر درگاه اینترنتی کاندید شدن را فعال کرد».

به گزارش اطلاعات رسیده به دست خندان روز سه شنبه آینده تاریخ ۲۰۲۴/۹/۲۱ مذاکرات کمیته میهنی برای انتصاب و رای دادن به دبیرکل جنبش تغییر از سر گرفته خواهد شد، این اقدام در چارچوب خود سازماندهی حزب قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان انجام می‌گیرد.

کد خبر 2775480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha