وزیر کشور: کارآمدی و مردمداری اصلی ترین شاخص های انتصاب استانداران است

وزیر کشور گفت: در بین شاخص انتخاب مدیران به ویژه استانداران مهمترین شاخص اختصاصی این مهم کارآمدی و مردمداری است.

به گزارش کرد پرس، اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج با اشاره به اینکه برای انتصاب استانداران کمیته ای متشکل از افراد باتجربه و خبره تشکیل شد، گفت: این کمیته با استفاده از نظرات نحبگان افرادی را در نظر می گیرند و براساس شاخص های تعیین شده و انطباق آن با این افراد به نتیجه می رسند.

وی با بیان اینکه در این پروسه پنج تا هفت نفر پیشنهاد و در این بین یک نفر از سوی وزیر کشور تعیین و به هیات وزیران معرفی می شود، افزود: برای کردستان «آرش زره‌تن لهونی» انتخاب شد و هیات وزیران استقبال خوبی از این انتخاب کردند.

وزیر کشور اظهار کرد: در کردستان جوان بومی اهل تشیع تودیع و جوان اهل تسنن معرفی می شود و این اقدام بر اساس سازوکارها و بدون هیچ توصیه و سفارشی انجام شده است.

مومنی با بیان اینکه پیگیری و سفارش هر شخصی نمره منفی دارد و در دستورکار قرار نمی گیرد، ادامه داد: در بین شاخص هایی که در نظر گرفته می شود به ویژه شاخص اختصاصی مهمترین و اصلی ترین آن کارآمدی و مردمداری است و در همه انتصاب ها این مهم مدنظر قرار می گیرد بنابراین تفاوتی ندارد افراد از چه قومیت و مذهب و جناح و تفکری باشند.

وزیر کشور صبح یکشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد و مورد استقبال اسماعیل زارعی کوشا استاندار سابق استان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 2775528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha