زنگ آغاز سال تحصیلی در کردستان توسط وزیر کشور نواخته شد

وزیر کشور صبح امروز که به استان کردستان سفر کرده است، زنگ آغاز سال تحصیلی در کردستان را به صدا درآورد.

به گزارش کرد پرس، مراسم زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور در مدرسه ابرار شهر سنندج برگزار شد.

در این مراسم که استانداران سابق و جدید کردستان نیز حضور داشتند، وزیر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در کردستان را به صدا درآورد.

مؤمنی در این مراسم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و ایثارگری های دلاورمردان این سرزمین و آغاز بازگشایی مدارس، گفت: سلام بر کردستان قهرمان و مردم غیور آن و شهیدان سرفراز آن که امنیت و آسایش امروز ما مدیون فداکاری های آنان است.

وی افزود: روز اول مهر یک روز و نقطه عطفی در تقویم ملت ایران است روز علاقه و فراگیری است و سراسر کشور امروز همه دست به دست هم داده اند تا این آغازین روز سال تحصلی را به بهترین شیوه شروع کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و همچنین والدین آنها و معلمین و فرهنگی و کارکنان آموزش و پرورش امروز در روز بازگشایی مدارس حضور دارند.

مومنی ادامه داد: دانش آموزان شهید در تاریخ این سرزمین نقش مهمی داشته اند، تمرکز بر تعلیم و تربیت و آموزش و فراگیری شاید اولویت هر دانش آموز باشد اما شهدای دانش آموزان هم برای حفظ و حراست از این سرزمین به جبهه ها رفتند و امنیت و آرامش را برای کشور ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه در هیئت وزیران دولت چهاردهم چهار خانم حضور دارند، یادآور شد: جمهوری اسلامی احترام ویژه ای به بانوان و کرامت آنان دارد و هیچ عرصه ای از علم و دانش و مسئولیت و فعالیت اجتماعی برای بانوان بسته نیست.

وزیر کشور بیان کرد: بانوان سرزمین در اداره جامعه نقش به سزایی دارند و حضور آنان در عرصه های مختلف تکثیر و تربیت مناسب را تحقق می بخشد.

کد خبر 2775531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha