صلح واقعی بدون خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه و توقف مداخلات منطقه‌ای امکان پذیر نیست

سرویس سوریه - MSD به مناسبت روز جهانی صلح خواستار تلاش طرفهای درگیر در بحران سوریه و منطقه برای پایان دادن به بحران در سوریه شد و تاکید کرد که صلح واقعی بدون خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه و توقف مداخلات منطقه‌ای امکان پذیر نیست.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی صلح از طرفهای درگیر در بحران سوریه و منطقه خواست برای پایان دادن به بحران در سوریه و یافتن راه حلی کلی و عادلانه تلاش کنند، MSD همچنین تاکید کرد که صلح واقعی بدون خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه و توقف مداخلات منطقه‌ای امکان پذیر نیست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، MSD بیانیه‌ای کتبی به مناسبت ۲۱ سپتامبر، روز جهانی صلح منتشر کرد.

در این بیانیه MSD از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی مسالمت آمیز و عادلانه برای بحران سوریه، خاورمیانه و کل جهان استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که صلح واقعی و پایدار تنها از طریق راه‌حل سیاسی با مشارکت همه سوری‌ها، احترام به حقوق همه سوری‌ها، اعمال دموکراسی، تنوع و عدالت اجتماعی امکان پذیر است

در ادامه بیانیه تاکید شد که با توجه به شرایط موجود در جهان و منطقه باید مسیری جدید در روابط بین‌الملل پیش گرفته شود که مبتنی بر همکاری و حمایت فراگیر همه جانبه باشد.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شد تا از تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل سیاسی در سوریه و تقویت مکانیسم‌های گفتگو و میانجی‌گری برای حل مناقشات از طریق راه‌های صلح‌آمیز حمایت شود.

در ادامه تاکید شد که صلح واقعی تنها با پایان دادن به حضور نیروهای ترکیه در سوریه و توقف مداخلات منطقه‌ای در سوریه امکان پذیر است.

کد خبر 2775555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha