کناره گیری یکی از نامزدهای مسیحی ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان به نفع جنبش بابیلون

یکی از نامزدهای مستقل در استان سلیمانیه به نفع لیست بابلیون که ریان کلدانی سرپرستی آن را بر عهده دارد، کناره گیری کرد. نامزد جنبش بابیلون دلیل این کار را  ممانعت از پراکندگی آرای مسیحیان عنوان کرد.

به گزارش کردپرس به روداو، نامزد جنبش بابیلون مسیحیان در ششمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد کناره گیری «هلن اکرم»؛ یکی از نامزدهای مستقل به نفع جنبش ما اقدام مناسبی بود، زیرا از پراکندگی آرای مسیحیان در استان سلیمانیه که حدود ۳۰۰ رای هستند، جلوگیری می‌کند.

دانا آمانج گفت: «کناره گیری هلن اکرم با پیش قدمی خود او انجام گرفته است ما از این بابت از او سپاسگزاریم، اکنون در سلیمانیه ما دو نامرد انتخاباتی داریم که بر سر یک کرسی پارلمانی که به این استان اختصاص داده شده است رقابت می‌کنند».

روز شنبه ریان کلدانی رئیس جنبش بابیلون مسیحیان به شهر سلیمانیه رفت و با بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی دیدار کرد.

دانا آمانج ضمن تکذیب فعالیت کردن آن ها به نفع اتحادیه میهنی گفت: «درست است که با اتحادیه میهنی متحد و دارای توافقنامه استراتژیک هستیم اما ما دو حزب سیاسی جدای از هم هستیم، ما نماینده مسیحیان هستیم و من برای منافع آنها فعالیت می‌کنم».

ریان کلدانی روز شنبه در سلیمانیه با هلن اکرم دنخا، نامزد مستقل مسیحیان دیدار کرد و اقدام وی را یک تصمیم تاریخی خواند.

کلدانی ضمن تشکر از این نامزد گفت: موضع او نشان دهنده روحیه هماهنگی و اتحاد در راستای منافع عمومی است.

پارلمان کردستان در ششمین دوره خود از ۱۰۰ کرسی تشکیل خواهد شد، که ۵ کرسی از آنها به اقلیت های ترکمن و مسیحیان تعلق دارد، در استانهای اربیل و سلیمانیه یک کرسی به هرکدام از این اقلیتها اختصاص داده شده است. در استان دهوک نیز مسیحیان دارای یک کرسی هستند. در میان اقلیتها تعداد ۳۹ لیست و نامزد مستقل خود را برای رقابت بر سر این ۵ کرسی نامزد کرده‌اند.

تعداد ۱۱۹۸ نامزد مستقل، نامزد اقلیت ها، لیست احزاب و متحدان آنها برای شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان که قرار است در ۲۰ اکتبر سال جاری برگزار شود ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 2775569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha