۲۶ هزار تن گردو از باغات کردستان برداشت می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده امسال ۲۶ هزار تن گردو از سطح باغات استان برداشت می شود.

به گزارش کرد پرس، زاهد حاجی میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه با اشاره به اینکه برداشت گردو در باغات استان آغاز شده است، گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات کردستان به درخت گردو اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۶ هزار تن گردو برداشت شود که نسبت به سال گذشته پنج هزار تن افزایش عملکرد داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه طرح سرشاخه کاری به منظور افزایش بازدهی و عملکرد این محصول در استان از چند سال گذشته به اجرا درآمده است و هر سال انجام می شود، افزود: امسال ۵۰۰ هکتار سرشاخه کاری انجام شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: طرح سرشاخه کاری گردو از چند سال پیش تاکنون در ۲ هزارهکتار از باغات کردستان به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی اصلاح و تبدیل باغات موجود و سنتی به مکانیزه و در اصطلاح درجه یک است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: درسرشاخه کاری تاج درختان قدیمی حذف و بر روی بازوی اصلی درختان عملیات پیوند انجام می شود و بعد از طی سه سال درخت گردو سرشاخه کاری شده به باردهی و عملکرد مناسب یعنی به طور متوسط ۲ برابر افزایش پیدا می کند.

کد خبر 2775578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha