فضای موزه ارومیه بعد از ٥٧ سال توسعه می یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از آغاز عملیات عمرانی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه پس از ۵۷ سال از زمان ساخت این موزه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: موزه باستان‌شناسی ارومیه به لحاظ قدمت و تعداد اشیای تاریخی از جمله موزه‌های غنی کشور است که ۲۵ هزار شیء فرهنگی‌تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

او افزود: با این وجود به‌دلیل کمبود فضا تنها ۱۰ درصد اشیا در معرض نمایش قرار گرفته و برای به نمایش درآمدن آنها نیاز به توسعه فضای موزه بود که برای این منظور اجرای پروژه توسعه موزه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

صفری ادامه داد: برای این منظور از چند ماه پیش مطالعه طرح توسعه موزه ارومیه زیر نظر کارشناسان انجام و با پایان این مطالعات فاز عملیاتی توسعه موزه آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر مساحت موجود موزه ۶۰۰ متر مربع بوده و با اجرای این طرح بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع به سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.

او تصریح کرد: طبق برآوردها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای مقاوم‌سازی، احداث، ساماندهی محوطه ، سایت نگهبانی و طراحی واجرای ویترین ها هزینه می‌شود ودر فاز اول به دستور استاندار محترم و مساعدت سازمان ومدیریت برنامه ریزی حدود یک سوم از اعتبار مورد نیاز به پروژه تخصیص داده شده است.

کد خبر 2775593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha