عفو بین‌الملل خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده به ساکنان اردوگاه رکبان شد

سرویس سوریه - عفو ​​بین‌الملل از دولت آمریکا خواست که فورا به بیش از ۸۰۰۰ آواره سوری ساکن در اردوگاه «رکبان» در مرز سوریه با اردن و عراق کمک‌های بشردوستانه ارائه کند.

به گزارش کردپرس، سازمان عفو ​​بین‌الملل روز دوشنبه از دولت ایالات متحده آمریکا خواست که فورا کمک‌های بشردوستانه به بیش از ۸۰۰۰ آواره سوری ساکن در اردوگاه «رکبان» واقع در منطقه‌ای منزوی در مرز سوریه با اردن و عراق ارائه کند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «ایا مجذوب» معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل در رابطه با وضعیت اردوگاه رکبان در مرز سوریه با عراق و اردن اعلام کرد: «غیرقابل درک است که هزاران تن از جمله کودکان در زمین‌های بایر خشکی گیر افتاده‌اند و برای بقای خود بدون دسترسی به ملزومات زندگی تلاش می‌کنند. این اردوگاه برای سال‌ها بدون دسترسی کافی به غذا، آب تمیز یا مراقبت‌های بهداشتی رها شده و شرایط ناامیدکننده، وضعیت ساکنان آن را بدتر کرده است.»

مجذوب افزود: «ساکنان رکبان قربانی محاصره دولت سوریه هستند، آنها از پناهگاه امن محروم شده‌اند و با اخراج غیرقانونی توسط مقامات اردنی و بی‌توجهی آشکار آمریکا مواجه شده‌اند.»

به گفته گزارشات عفو بین‌الملل، نیروهای دولتی از سال ۲۰۱۵ محاصره‌ای را به این اردوگاه تحمیل کرده‌اند و اخیرا نیز با ایجاد ایست‌های بازرسی، مسیرهای غیررسمی قاچاق را که ساکنان برای تدارکات ضروری به آن تکیه می‌کردند، قطع کرده‌اند. در همین حال ارتش ایالات متحده نیز پایگاهی را در نزدیکی اردوگاه اداره می‌کند و عملاً بر منطقه ۵۵ کیلومتری اطراف پایگاه و اردوگاه رکبان کنترل دارد.

عفو بین‌الملل در ادامه گزارش خود تأکید کرد : «دولت ایالات متحده طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر موظف است اطمینان حاصل کند که ساکنان اردوگاه به لوازم ضروری برای زندگی دسترسی دارند».

کد خبر 2775596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha