محرومیت هزاران دانش‌آموز کردستان سوریه از تحصیل به علت حملات مداوم ترکیه

سرویس سوریه - هزاران دانش آموز در مناطق شمال و شرق سوریه به علت حملات ترکیه برای پنجمین سال متوالی از تحصیل محروم شده اند.

به گزارش کردپرس، هزاران دانش آموز در حومه شمالی حسکه در مناطق شمال و شرق سوریه برای پنجمین سال متوالی با آینده نامعلومی روبرو هستند زیرا تحصیل آنها به دلیل تخریب مدارس توسط بمباران ترکیه متوقف شده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، درگیری های مداوم هزاران دانش آموز مناطق شمال و شرق سوریه را بدون دسترسی به کلاس های درس رها کرده است و بسیاری از مدارس به عنوان سرپناهی برای آوارگان داخلی تغییر کاربری داده‌اند.

پس از کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه بر مناطقی از شمال و شرق سوریه در سال ۲۰۱۹، از جمله مناطق سره‌کانی و گره‌سپی، مدارس در روستاهای اطراف این مناطق به خانه‌های موقت برای خانواده‌ها برای فرار آنها از خشونت تبدیل شده است.

این موضوع باعث نگرانی گسترده ساکنان محلی در تل‌تمر، شهری در ۴۵ کیلومتری شمال حسکه جایی که والدین می ترسند فرزندانشان در معرض بی سوادی قرار بگیرند، شده است.

«خدر العلیوی» رئیس مشترک اداره آموزش و پروش تل‌تمر اظهار داشت که حملات ترکیه حدود ۲۰ مدرسه را در این منطقه به طور کامل یا جزئی ویران کرده است.

العلیوی ادامه داد: «در نتیجه حملات ترکیه بسیاری از خانواده‌ها از روستاهای خود گریخته و به مدارس تل‌تمر در مناطق مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه نقل مکان کرده اند. این حملات نزدیک به ۳۰۰۰ دانش آموز را از حق تحصیل محروم کرده است.»

العلیوی افزود: «ادامه بمباران‌ها و حضور آوارگان در مدارس منطقه، ارائه آموزش مداوم را به ویژه در مناطقی که در خط مقدم قرار دارند، تقریبا غیرممکن می‌کند. وضعیت ناپایدار امنیتی و مشکلات اقتصادی که بسیاری از خانواده‌ها با آن روبرو هستند، وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا تعداد کمی از آنها می‌توانند فرزندان خود را به موسسات خصوصی بفرستند یا معلمان خصوصی برای آنها استخدام کنند.»

کد خبر 2775597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha