١٩ میلیون دلار کالا از گمرک مهاباد صادرات شد

رییس گمرک مهاباد گفت: ۱۹ میلیون دلار انواع کالا در قالب ۲۹۱ اظهارنامه صادراتی طی نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان صادر شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ٣برابر شده است.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ احمد احمدی افزود: طی این مدت محصولات پتروشیمی و فرش عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد و مقصد بیشتر کالاهای صادراتی از این گمرک کشورهای همسایه غربی بوده است.

او با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده سال قبل از گمرک مهاباد ۶ میلیون دلار بود، اضافه کرد: عمده این افزایش ارزش کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد، صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی است در حالی که در سال‌های گذشته محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق سایر گمرکات صادر می‌شد.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۴۹ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، گفت: ارزش ریالی این اقلام ۳۸۶ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

او با اشاره به انواع کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک مهاباد نیز یادآور شد:گوشی همراه، لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو و کامیون بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود و امسال یک هزار و ۹۹ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده است.

کد خبر 2775721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha