ترکیه از مسئله احیای روابط تنها به نفع خود در رسانه‌ها استفاده می‌کند

سرویس سوریه - «بثینه شعبان» مشاور ویژه «بشار اسد» تاکید کرد که ترکیه بخشی از اراضی سوریه را اشغال کرده و از مسئله احیای مجدد روابط تنها به نفع خود در رسانه‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش کردپرس، «بثینه شعبان» مشاور ویژه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در سخنانی خطاب به دولت ترکیه اعلام کرد که این کشور بخشی از اراضی سوریه را اشغال کرده و از مسئله از سرگیری روابط تنها به نفع خود در رسانه‌ها استفاده می‌کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «بثینه شعبان» مشاور ویژه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در نشستی در کشور عمان با بیان اینکه ترکیه از مسئله از سرگیری روابط با سوریه به نفع خود در رسانه‌ها استفاده می‌کند، گفت: «ترکیه امروزه بخش‌هایی از مناطق سوریه را اشغال کرده است و حال اقدام خطرناک و بی‌رحمانه تغییر هویت این مناطق به هویت ترکی است.»

بثینه ادامه داد: «زمانی که اردوغان قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اظهاراتی مبنی بر تمایل خود برای از سرگیری روابط با سوریه بیان کرد تنها برای اهداف انتخاباتی بودند. ترک‌ها چیزی برای ارائه به ما ندارند،  آنها خواستار حفظ اشغالگری خود و انجام فساد و ضربه زدن به کردها هستند، سپس آنها می‌خواهند که ما با آنها دوست باشیم، اما اینطور نخواهد شد.»

بثینه در پایان سخنان خود گفت: «سوریه از زبان «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور تاکید کرده که ترکیه باید تصمیمی قاطع جهت عقب نشینی بگیرد. ما به آنها نگفته‌ایم که فورا عقب نشینی کنند. زمانی که آنها نمی‌خواهند توافقی انجام دهند، ما نیز با آنها پشت یک میز نخواهیم نشست.»

کد خبر 2775728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha