وزارت کار از حقوق کارگران حمایت کند/ واگذاری معادن شفاف سازی شود

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس ضمن تذکر به وزرای کار و کشاورزی بر حمایت جدی از کارگران و شفاف سازی واگذاری معادن در کنار تسریع در پرداخت طلب گندمکاران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمدرسول شیخی زاده در نشست علنی مجلس در روز چهارشنبه چهارم مهرماه به وزرای کار، کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تذکر شفاهی داد.

او ابتدا به حادثه کشته شدن کارگران معدن زغال سنگ طبس اشاره و خطاب به وزارت کار بیان کرد: وزارت کار باید از حقوق کارگران در همه محیط‌ های کاری حمایت جدی کند و لازم است که تمامی واگذاری ها و ادامه کار در معادن شفاف سازی شود.

به گفته شیخی زاده دولت و مجلس باید به مسایل ایمنی و مشکلات زیست محیطی معادن توجه جدی داشته و اگر دنبال تکرار چنین حوادثی نیستیم باید با مقصران برخورد جدی شود و بعد نظارت بر فعالیت معادن در همه حوزه‌ ها تقویت و واگذاری‌ها و ادامه کار در معادن برای مردم شفاف شود.

او سپس خطاب به وزیر امور کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در مورد پرداخت سریع طلب کشاورزان و پول گندم و کلزا عنوان کرد: کشاورزان هر روز منتظر پرداخت طلب خود هستند و نیاز است جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به اجرای بند ض قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به امهال وام های کشاورزی توجه داشته باشند، در این رابطه بخشنامه شده و کاغذ بازی صورت گرفته ولی اجرا نمی‌ شود. /

کد خبر 2775758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha