ورود غیرقانونی اتباع بیگانه رو به کاهش است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان استان درخصوص تردد اتباع غیرمجاز دغدغه خاطر دارند و آسیب شناسی در این خصوص انجام شده که باید راهکارهای عملیاتی و کاربردی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در جلسه کنترل تردد غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه افزود: در بحث تهدیدات رسوب اتباع بیگانه، جلسات و هماهنگی‌های لازم برگزار شده و مسیرهای عبوری از مرزهای شرق تا غرب مورد بررسی قرار گرفته؛ با تلاش‌های صورت گرفته، میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه رو به کاهش است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته تا امروز شاهد کاهش میزان ورود غیرقانونی اتباع بیگانه باشیم.

او اضافه کرد: باید این روند ادامه یابد و مدیریت شود و اجازه داده نشود اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در استان تردد کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از تردد غیرمجاز اتباع بیگانه در مرتبه اول خود آنان را تهدید می‌کند و در مرتبه دوم مغایر شئون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که می‌بایست برخوردهای قاطع با عوامل مرتبط و دخیل در ترددهای غیرمجاز صورت گیرد.

عتباتی با تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه و شناسایی علل و عوامل دخیل افزود: باید محیط و فضا را برای مرتکبان جرایم علیه اتباع بیگانه غیرمجاز ناامن کنیم تا مجال ارتکاب جرم پیدا نکنند.

او در پایان گفت: هیچ مماشاتی در برخورد با رفتارهای مجرمانه افراد بزهکار پذیرفته نیست و برخورد دستگاه قضایی در این موارد قاطع و بازدارنده است.

کد خبر 2775761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha