مبالغی که احزاب و ائتلافها و نامزدهای مستقل بابت شرکت در انتخابات پرداخت کرده‌اند

براساس دستورالعملهای کمیسیون مستقل انتخابات عراق هر حزب و ائتلاف و نامزد مستقلی که در انتخابات شرکت می‌کند باید مبلغی پول به عنوان حق الزحمه و بابت حسابرسی به کمیسیون عالی انتخابات و وزارتخانه‌های داخلی عراق و اقلیم کردستان پرداخت کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو، روز پنجشنبه جومانه غلای سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به شبکه روداو اعلام کرد هر نامزد مستقلی مبلغ یک میلیون دینار را به عنوان حق الزحمه به کمیسیون پرداخت کرده است همچنین ۲۵۰ هزار دینار به وزارتخانه داخله عراق و ۶۰ هزار دینار هم به وزارت داخله اقلیم کردستان پرداخت شده است.

تعداد ۸۵ نفر به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ششمین دوره پارلمانی کردستان شرکت کرده‌اند بنابراین پولی که از این راه به کمیسیون عالی مستقل انتخابات پرداخت شده است ۸۵ میلیون دینار و پولی هم که به وزارتخانه‌های داخلی عراق و اقلیم کردستان پرداخت شده به ترتیب  ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دینار  و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دینار بوده است. جمع کل این پول همراه با مبلغ پرداختی نامزدهای مستقل ۱۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار دینار می‌باشد.

مروان محمد رئیس شعبه کمیسیون عالی انتخابات عراق در اربیل اعلام کرد علاوه بر نامزدهای مستقل احزاب و ائتلافها شرکت کننده در انتخابات به ترتیب ۵ میلیون و ۱۰ میلیون دینار پرداخت کرده‌اند این مبلغ علاوه بر آن است که بابت هر کدام از نامزدهایشان ۳۱۰ هزار دینار پرداخت شده است.

۱۱ و دو ائتلاف همراه با ۱۱۶۰ نامزد در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت می‌کنند، این تعداد احزاب و ائتلافهای شرکت کننده ۷۵ میلیون دینار پرداخت کرده‌اند و به ازای هر نامزد نیز ۳۱۰ هزار دینار پرداخت کرده‌اند،

یعنی در مجموع مبلغی که احزاب و ائتلافها همراه با نامزدهایشان به کمیسیون و وزارتخانه‌های داخله عراق و اقلیم کردستان پرداخت کرده‌اند ۴۱۷ میلیون و ۸۶۰ هزار دینار بوده است.

جمع کل  مبلغی هم که احزاب و ائتلافها همراه با نامزدهایشان و همچنین همراه با نامزدهای مستقل به کمیسیون و وزارتخانه‌های داخله عراق و اقلیم کردستان پرداخت کرده‌اند ۵۲۹ میلیون و ۲۱۰ هزار دینار بوده است.

مروان محمد تصریح کرد پولی که دریافت شده است علاه بر بخشی از آن که  وازتخانه‌های داخله عراق و اقلیم کردستان بابت بازنگری و تجدید نظر در اسامی دریافت کرده‌اند بخش دیگر آن به صرف هزینه‌های کمیسیون اختصاص داده شده است و مبلغ باقی مانده آن از طریق کمیسیون مالی به دولت فدرال پرداخت خواهد شد.

تاریخ ۲۰ اکتبر سال جاری برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان تعیین شده است دو روز قبل از آن انتخابات «خصوصی» برگزار خواهد شد.

کد خبر 2775779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha