سرخط خبرهای 7مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 7مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

احتمال تجزیه اقلیم کردستان به دو بخش اداری
عضو ائتلاف الفتح عراق از تشدید اختلافات بین دو حزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان خبر داد و گفت: ممکن است به دلیل همین اختلافات، اقلیم کردستان به دو بخش اداری تجزیه شود.
علی حسین الفتلاوی با اشاره به اظهارات رهبران دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان علیه یکدیگر، از تشدید این اختلافات خبر داد و گفت: مبادله اتهامات بین رهبران دو حزب کردستانی با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمان کردستان به اوج خود رسیده و ممکن است منجر به تجزیه اقلیم کردستان به دو بخش اداری شود.

عراق تاب تحمل جنگ را ندارد
رئیس جمهور سابق عراق ضمن هشدار نسبت به ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه، به اوضاع حساس عراق اشاره کرد و گفت: عراق همچنان به کمک های اطلاعاتی بالاخص در انجام عملیات های ویژه ضد تهدیدات تروریستی نیاز دارد.
برهم صالح با اشاره به تحولات خاورمیانه، معتقد است که عراق با پیامدهای خشونت روبروست و این کشور در شرایط بسیار دشواری قرار دارد و در معادلات بن بست گیر کرده و از این رو رهبران آن باید به گونه ای عمل کنند که عراق وارد جنگ نشود چرا که این کشور تاب تحمل جنگ دیگری را ندارد.

پایان ماموریت نیروهای ائتلاف در عراق
به گفته مقامات آمریکایی، نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی دو مرحله به ماموریت نظامی خود در خاک عراق پایان خواهند داد که در مرحله اول که دوره انتقال نامگذاری شده، از سپتامبر 2024 آغاز و سپتامبر 2025 پایان می یابد.
مرحله دوم نیز پایان ماموریت نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق است که از سپتامبر 2025 تا سپتامبر 2026 ادامه خواهد داشت، اما پس از این دوران نیز آمریکا همچنان به همکاری با نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق ادامه خواهد داد.

کد خبر 2775789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha