آسمان کردستان باران می شود/کاهش ۸ درجه ای دما

اداره کل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان اطلاعیه ای را صادر کرد که از وقوع بارش باران و کاهش ۸ درجه ای دما در کردستان خبر می دهد.

به گزارش کرد پرس، بر اساس این اطلاعیه تا روز سه شنبه شاهد افزایش ناپایداری جوی در سطح استان به شکل افزایش پوشش ابر، گاهی وزش باد شدید و در برخی ساعات رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

همچنین هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده که بر اساس آن بارش ها تا ظهر امروز و عمدتاً در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان همچون شهرستان های بیجار، دیواندره، قروه و دهگلان و شرق شهرستان های سنندج و سقز خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان کردستان اعلام کرد در روزهای دوشنبه قبل از ظهر و تا حدودی روز سه شنبه شاهد بارندگی در سطح استان خواهیم بود و این شرایط می تواند موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی شود.

در این اطلاعیه به وضعیت دمایی استان کردستان نیز اشاره شده که بر اساس آن امروز و فردا در مجموع میانگین دمای شبانه روزی ۶ تا ۸ درجه کاهش و هوا خنک تر خواهد شد.

در شبانه روز گذشته دهگلان با ۴.۸ درجه و سلین اورامان با ۳۹ درجه به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه استان را به خود اختصاص داده و دمای هوا امروز در شهر سنندج نیز بین ۱۰ و ۲۴ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 2775795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha