اردوغان: لبنان هدف جدید سیاست‌های اشغال و نسل‌کشی اسرائیل است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با محکوم کردن سیاست‌های نسل‌کشی و اشغال گری اسرائیل، نسل کشی مردم لبنان را هدف جدید حملات رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی که از طریق حساب های خود در رسانه اجتماعی منتشر کرد، اظهار داشت: «هدف جدید سیاست نسل‌کشی، اشغالگری و استعمار اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون، لبنان و مردم آن است. در طول هفته گذشته در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل، تعداد زیادی از لبنانی‌ها، از جمله کودکان، کشته شده‌اند. هیچ انسان با وجدانی نمی‌تواند چنین قتل‌عامی را بپذیرد یا آن را موجه و مشروع بداند. دولت اسرائیل با حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی که از برخی نیروها دریافت می‌کند، روز به روز گستاخ‌تر شده و به تمام انسانیت، ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی چالش می‌کشد.»

اردوغان در ادامه افزود: «سیاست دیوانه‌وار اسرائیل که در غزه و رام‌الله پیاده می‌کند، اکنون به لبنان و سایر کشورهای منطقه نیز گسترش یافته است و باید متوقف شود.»

او همچنین خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل و تمامی نهادهای بین‌المللی مسئول برای حفظ صلح، ثبات و امنیت جهانی شد و بر لزوم واکنش قاطع‌تر جهان اسلام در برابر این حملات تأکید کرد. اردوغان افزود: «ما به عنوان ترکیه، در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم ماند و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می‌کنیم. برای تمامی برادران لبنانی که در این حملات جان خود را از دست داده‌اند، از خداوند رحمت می‌طلبیم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.»

کد خبر 2775815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha