۲۱ کاندیدا از ۱۱۹۱ کاندیدای انتخابات پارلمان اقلیم کردستان روحانی هستند

سه حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی کردستان و جنبش نسل، ۱۰ ماموستای دینی (روحانی) را برای انتخابات پارلمانی کردستان نامزد کردەاند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، از مجموع ۱۱۹۱ نامزد انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان، سه حزب دمکرات کردستان، اتحادیه میهنی کردستان و جنبش نسل نو ۱۰ ماموستای دینی را برای لیست خود نامزد کردەاند، اما هیچ یک از نامزدهای جنبش تغییر از مجموع ۵۴ نامزد هر چهار حوزه انتخاباتی اقلیم کردستان، روحانی یا ماموستای دینی نیستند.

حزب دمکرات کردستان از مجموع ۱۹۰ نامزد در هر چهار حوزه انتخابیه اقلیم کردستان، ۶ ماموستای دینی را نامزد کرده است. ملا عمادالدین ملا فائز، عبدالباسط بالیسانی و ملا عبدالعزیز کاندیداهای این حزب در حوزه اربیل هستند، در حوزه انتخابیه دهوک نیز دو ماموستای دینی برای لیست این حزب نامزد شدەاند.

ملا عماد الدین ملا فائز که در حوزه انتخابیه استان اربیل برای لیست حزب دمکرات کردستان نامزد شده است، درباره هدفش از شرکت در انتخابات گفت: پارلمان کردستان مشابه تریبون سخنرانی، بستری برای خدمت به مردم و کار برای خدمت رسانی است، من می خواهم از آن تریبون از حقوق مردم دفاع کنم.

ملا عبدالعزیز جبار، دیگر نامزد حزب دمکرات کردستان در اربیل می‌گوید: هدف از نامزد شدنم برای انتخابات پارلمانی خدمت به دین و میهن است.

اتحادیه میهنی کردستان برای انتخابات آتی از مجموع ۱۶۰ نامزد ۳ ماموستای دینی را نامزد کرده که هر سه نفر آنها در حوزە سلیمانیه هستند: ملا ادریس ژاله‌ای، ملا حسین دوکانی و ملا عبدالله آدم.

جنبش نسل نو نیز یک ماموستای دینی از حوزه انتخابیه استان سلیمانیه به نام عثمان شیره‌ای را نامزد کرده است.

اتحاد اسلامی کردستان، جماعت عدالت کردستان و جنبش اسلامی کردستان نیز ۱۱ ماموستای دینی را برای انتخابات پارلمان کردستان نامزد کرده‌ که یکی از آنها رئیس لیست در حوزه استانش است.

بیستون حمه صالح مسئول دستگاه انتخابات و آمار جماعت عدالت کردستان اعلام کرد: ۳ ماموستای دینی از جمله نامزدهای ما در انتخابات پارلمانی در حوزه اربیل سلیمانیه و دهوک هستند. ملا عنتر عیسی از حوزه دهوک رئیس لیست این حزب است و احمد صوفی حامد از حوزه اربیل و ملا عبدالله قرقره‌ای از حوزه سلیمانیه، ماموستای دینی و نامزد جماعت عدالت در انتخابات آتی هستند.

اتحاد اسلامی کردستان نیز در سه حوزه انتخابیه، ۷ ماموستای دینی را نامزد کرده است. هیمن اسکندر مسئول دستگاه انتخابات اتحاد اسلامی کردستان در این خصوص اعلام کرد: ۳ ماموستای دینی درحوزه اربیل نامزدهای اتحاد اسلامی هستند، در دهوک نیز ۳ ماموستای دینی و در سلیمانی ۱ ماموستای دینی نامزد این حزب هستند.

ملا رشید خانو و ملا شاکر محمد، ماموستایان دینی نامزد از لیست اتحاد اسلامی در دهوک هستند، در اربیل نیز هر کدام از ماموستایان دینی، اسماعیل محمد، ادریس کریم و هیمن محمد برای لیست اتحاد اسلامی خود را نامزد کردەاند.

سلام کریم، عضو شورای رهبری جنبش اسلامی کردستان نیز می‌گوید: یکی از نامزدهای ما در انتخابات آتی ماموستای دینی است. ابوبکر احمد معروف به ملا خطاب از حوزه انتخابیه سلیمانیه نامزد این حزب است.

بر اساس بیانیه اتحادیه علمای اسلامی کردستان که روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر منتشر شد، "مساجد، قرآن و اماکن مذهبی که متعلق به تمام مسلمانان کردستان است نباید در جهت انتخابات پارلمانی کردستان به کار برده شود و حرمت آنها باید محفوظ باشد".

کد خبر 2775877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha