جنبش تغییر به دو جناح انشعاب یافتە اما هنوز رسما اعلام نشدە است

یکی از فعالان کاندیدای جنبش تغییر در خصوص تفکیک مقرهایشان در سلیمانیه اعلام کرد در نتیجه بستن دروازه مقرشان بر روی آنها چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند، زیرا این جنبش برای برگزاری تبلیغات انتخاباتی نیاز به مقر دارد. وی افزود به دلیل بروز سوءتفاهم در میان اعضای جنبش این حزب دچار انشعاب شده ولی هنوز این موضوع علنی نشده است.

به گزارش کردپرس علی فتاح فعال و نامزد انتخابانی جنبش تغییر در حوزه انتخاباتی سلیمانیه در گفتگو با صدای آمریکا اعلام کرد ما در آستانه برگزاری انتخابات هستیم حداقل زمانی که دروازه مقر بر روی ما بسته می‌شود نیاز به مکانی داریم که فعالیتهای خود را در آنجا انجام دهیم، ازنظر من تعطیلی مقر جنبش به بهانه بروز مشکل اقدام درستی نبود، زیرا جنبش تغییر فاقد نیروی نظامی است تا از ترس ایجاد مشکل دروازه مقر بر روی آن بسته شود.

وی افزود ما در حال حاضر اختلافات عمیقی داریم به هر دو جناح پیشنهاد کرده‌ایم که این مشکلات را مطابق با قانون آئین نامه داخلی فعلا کنار بگذارند و به بعد از انتخابات موکول کنند یا از طریق کمیسیون و دادگاه آن را برطرف نمایند اما تا کنون پاسخ در این باره ارائه نشده است.

پس از بروز مشکلات داخلی در جنبش تغییر، دروازه مقر حزب در تپه «زرگته» شهر سلیمانیه بر روی اعضا و طرفداران این جنبش در تاریخ ۲۰۲۴/۹/۲۸ بسته شد؛ برخی از معترضان تپه زرگته و اعضای کمیته میهنی نشست تغییر در پست دبیرکلی حزب را در یکی از سالن‌های پاک آزادی برگزار کردند. پس از گذشت دو روز از انتخاب دانا احمد مجید به عنوان دبیر کل این جنبش آنها سحرگاه روز دوشنبه مقر خود را جدا کردند و در خارج از مقر قبلی به تبلیغات انتخاباتی خود ادامه دادند.

بر اساس برخی گزارشات غیر رسمی و رسانه‌ای، در داخل جنبش تغییر جناحی مخالف شرکت در انتخابات هستند و خواستار رای دادن به حزب دیگری خارج از جنبش تغییر هستند، که احتمال دارد به این منظور توافقی پنهانی صورت گرفته باشد، اما نامزد انتخاباتی این جنبش این موضوع را کامل تکذیب می‌کند و می‌گوید مشکل اصلی ما در خصوص موضوع دبیرکل است که به دلیل عدم دستیابی به تفاهم میان دو طرف ایجاد شده است.

علی فتاح تصریح کرد: مشکل در عدم مشارکت در انتخابات نیست چنین اطلاعاتی هم صحت ندارند مشکل ما در جنبش تغییر درباره موضوع دبیر کل است یعنی این موضوع در نتیجه بروز سوءتفاهم، بیش از حد بزرگ شده است، کسانیکه دبیر کل را تغییر داده‌اند از سوی کمیسیون دستور دارند که فرد تعیین شده برای مدت ۶ ماه به صورت سرپرست، دبیرکل است زیرا بدون موافقت کمیته میهنی دبیرکل عوض نمی‌شود.

وی افزود: می‌توانم بگویم اکنون جنبش تغییر به دو جناح تبدیل شده است و انشعاب این حزب اعلام نشده است، اما موارد محکم و قوی در میان دو جناح وجود دارد، از این دو جناح می‌خواهیم که در انتخابات از لیست انتخاباتی جنبش حمایت کنند.

کد خبر 2775924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha