اردوغان نسبت به تبعات عملیات زمینی علیه لبنان به اسرائیل هشدار داد

سرویس ترکیه - اردوغان در واکنش به حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه و لبنان، نسبت به تبعات عملیات زمینی علیه لبنان به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی در مراسم آغاز 28'مین دوره سومین سال قانونگذاری مجلس کشور در آنکارا با اشاره به گسترش حملات اسرائیل به مناطق جدید، نسبت به عواقب حملات زمینی علیه لبنان، به اسرائیل هشدار داد.

به نوشته آناتولی، اردوغان در واکنش به حملات شدید ارتش اسرائیل به غیرنظامیان در غزه و لبنان، تصریح کرد: اسرائیل در غزه نسل‌کشی کرده و در لبنان حملات تروریستی انجام می‌دهد. همزمان نیز با انواع تحریکات در پی کشاندن دیگر کشورهای منطقه به آتش خود است.

او گفت: دولت اسرائیل بر اساس توهم سرزمین موعود حرکت می‌کند و پس از فلسطین و لبنان، به اراضی ما چشم خواهد دوخت.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اشغال، تروریسم و ​​تجاوزگری (اسرائیل) در نزدیکی ما به وقوع می‌پیوندد. چیزی که ما با آن روبرو هستیم یک کشور قانونمند نیست، بلکه باندی از قاتلان است که از خون و اشغال تغذیه می‌کنند.

او با تاکید بر خطرات سیاست تهاجمی اسرائیل برای ترکیه دیگر کشورهای منطقه، گفت: تجاوزهای اسرائیل، ترکیه را نیز در بر می‌گیرد. به خاطر کشورمان، ملت‌مان و استقلال‌مان با قاطعیت و تمام امکانات در برابر این تروریسم دولتی خواهیم ایستاد.

اردوغان نسبت به عواقب جدی عملیات زمینی علیه لبنان به اسرائیل هشدار داد و افزود: به اسرائیل به شکل بسیار واضح هشدار می‌دهم، تبعات عملیات زمینی علیه لبنان متفاوت از اشغالگری‌های پیشین خواهد بود. در حالی که سیستم جهانی به‌طور بنیادین دچار تلاطم است، مجلس ما با وقار، خرد و روحیه‌ توافق، هم برای کشورمان و هم برای منطقه‌ ما راهگشا خواهد بود.

کد خبر 2775945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha