سرخط خبرهای 11مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 11مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

سرشماری شهروندان در کرکوک باید تعویق شود
معاون رئیس پارلمان عراق گفت: مردمی که اصالتا اهل کرکوک هستند باید در شهر خود سرشماری شوند، در غیر این صورت سرشماری عمومی در کرکوک انجام نخواهد شد و آمارهای سال ۱۹۵۷ به عنوان پایه قرار می گیرد.
شاخوان عبدالله بیان کرد: اگر در وضعیت کنونی سرشماری انجام گیرد، غیرقابل قبول خواهد بود، چرا که در گذشته عده ای از شهروندان به زور از کرکوک اخراج شده و به اقلیم کردستان فرستاده شده اند و عده ای نیز به کرکوک آمده و اسکان داده شده اند.

دولتی سراسری در اقلیم کردستان تشکیل خواهیم داد
مسئول دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در اربیل گفت: بعد از انتخابات، دولتی سراسری در اقلیم کردستان تشکیل خواهیم داد تا مردم کردستان از وضعیتی که در برخی نقاط وجود دارد رهایی یابند.
پشتیوان صادق افزود: یکی از شعارهای انتخاباتی حزب دمکرات کردستان صلح است و از نظر مسعود بارزانی تمام احزاب و جریانات سیاسی و مردم کردستان برابر هستند، در حالی که سایر احزاب افکاری نظامی و بی قانون دارند.

احزاب کردستانی از مواضع سیاسی خود در نینوا دست برنمی دارند
نماینده مردم استان نینوا از حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق گفت: احزاب کردستانی دراستان نینوا به رغم تحولاتی که این استان شاهد آن بوده و تغییراتی که در قانون انتخابات پارلمان کردستان ایجاد شده، از مواضع سیاسی خود دست برنخواهند داشت.
شیروان دوبردانی تاکید کرد که قدرت حزب دموکرات کردستان به همان شکلی که در سال های اخیر بوده است، باقی خواهد ماند و به دنبال به دست آوردن کرسی های این حزب در استان نینوا هستیم.

حفاظت از ساختار اقلیم کردستان وظیفه همه حزب ها است
دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان اعلام کرد: استراتژی ما حفاظت از ساختار اقلیم کردستان به عنوان یک نهاد فدرالی است و این موضع خط قرمز ماست.
صلاح الدین بهاءالدین گفت: ما در حالی تبلیغات انتخاباتی را برگزار می کنیم که منطقه و اقلیم کردستان در شرایط خاصی قرار دارد و از این رو از مردم کردستان دعوت می کنیم در پای صندوق های رای در ۲۰ ام اکتبر به هر کس که مایل هستند، رای بدهند.

کد خبر 2775967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha