۷ اثر خارجی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور دارد

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: امسال ۷ اثر خارجی از کشورهای آلمان و کانادا، بصره عراق، ۲ اثر روسیه، ارمنستان، ایتالیا و الجزایر حضور دارد.

به گزارش کرد پرس، فاتح بادپروا در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره متعلق به مردم است، گفت: جشنواره امسال با یک بخش جدید برگزار می شود؛ بخش نیشتمان آورده جشنواره تئاتر مریوان است بخشی که هیچ هزینه ای برای جشنواره ندارد.

وی اظهار کرد: بعد از هفده دوره باید به سمت ارتقا شاخص های کیفی جشنواره باشیم. جشنواره تئاتر خیابانی باید آورده داشته باشد، آورده فرهنگی، اقتصادی و ... یکی از بخش های که هم آورده فرهنگی و اقتصادی دارد بخش نیشتمان است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست کمک حال جشنواره باشند و در کنار عوامل اجرایی به پیشرفت همه جانبه آن کمک کنند.

بادپروا افزود: با تلاش همه هنرمندان و تجربه برگزاری شانزده دوره، اکنون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در سطح جهانی مطرح و اسم و رسمی برای خود دارد. افتخارش هم برای مردم مریوان و کردستان است.

وی با اشاره به هزینه برگزاری جشنواره، ادامه داد: برآورد شده جشنواره امسال بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشته باشد که بیش از نیمی از آن (۶۰ درصد) را مرکز هنرهای نمایشی و (۴۰ درصد) مابقی آن با قول و مساعدت استانداری، شهرداری و شورای شهر و فرماندار مریوان تأمین می شود.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد با وجود قول های داده شده تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

بادپروا یادآور شد: جشنواره هفدهم روز ۲۰ مهر با پذیرش گروه آغاز و روز بیست و یکم از شبرنگ به طرف پارک ملت کارناوال جشنواره برگزار و تا روز ۲۵ مهر (اختتامیه) ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: جشنواره در ۳ بخش، بخش مسابقه ایران (۱۵ اثر)، بخش مسابقه بین الملل ۳ اثر ایرانی و ۷ اثر خارجی (آلمان و کانادا، بصره عراق، ۲ اثر روسیه، ارمنستان، ایتالیا و الجزایر)، بخش برگزیده جشنواره (لاهیجان، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان، ۴ اثر) و بخش نیشتمان ۴ اثر برگزار می شود.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به تجمیع نمایش ها در پارک شانو، میدان باوه رشی، پارک ملت و دریاچه زریبار، گفت: در شهر مریوان ۴ مکان نمایش خواهیم داشت و قصد داریم در شهر برده رشه و کانی دینار نیز نمایش های اجرا شوند.

بادپروا افزود: در جشنواره امسال در ابتکار جدید دبیران اجرایی جشنواره های معتبر بین المللی شامل کشورهای روسیه، عراق، ارمنستان، تونس، گرجستان، ترکیه و بلغارستان به جشنواره دعوت شدند تا نمایش های از جشنواره مریوان را برای جشنواره های خود انتخاب کنند. همچنین در جشنواره امسال ورک شاپ با مدرس خارجی برگزار می شود.

کد خبر 2775996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha