۲۵ بند مصوب ماحصل هفتمین نشست آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه

هفتمین نشست همکاری‌های مشترک اقتصادی استان آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه با حضور استانداران و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی پس از ۲ روز در ارومیه به اتمام رسید.

به گزارش کردپرس، هفتمین نشست‌های همکاری‌ اقتصادی، گردشگری و امنیتی استان‌های مرزی ایران و ترکیه به مدت ٢ روز در ارومیه برگزار شد.

در این نشست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به عنوان تنها استان مرزی کشور و والیان استان‌های وان، حکاری، آگری و ایدر  و همچنین حدود ۲۰۰ فعال اقتصادی و تجاری ۲ کشور حضور داشتند و نشست‌های تخصصی نیز برگزار کردند.

پس از برگزاری چندین نشست تخصصی، در نهایت ۲۵ بند مصوب حاصل کار ۲ روز طرفین شد. این ۲۵ بند درسه سرفصل اقتصادی و تجارت، حمل ونقل و ترانزیت، فرهنگی و علمی وگردشگری است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در آیین اختتامیه هفتمین نشست همکاری های مشترک آذربایجان غربی و استانهای هم مرز ترکیه، با قدردانی از حضور هیات ترکیه در ارومیه، تصریح کرد: با توافقات صورت گرفته در هفتمین نشست مشترک، شاهد رفع موانع و مشکلات در مسیر توسعه همه جانبه روابط خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه عزم جدی برای شناسایی و رفع موانع همکاری داریم افزود: از اهداف برگزاری نشست های همکاری مشترک دستیابی به توسعه روابط همه جانبه است. خوشبختانه دو طرف بر گسترش روابط اهتمام ویژه دارند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از موضوعات مهم در این نشست، تقویت مراودات امنیتی بود. معتقدیم امنیت پایه گذار رشد و توسعه اقتصادی  فرهنگی است. جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم عزم جدی دارد و از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز قربانی تروریسم بوده است.

او افزود: با اراده جدی دو طرف شاهد تقویت همکاری های امنیتی، نظامی و انتظامی برای مقابله با تروریسم و قاچاق کالا و سلاح و مهمات در مرزها خواهیم بود.

هشتمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه نیز در خرداد سال آینده در وان ترکیه برگزار خواهد شد.

آذربایجان غربی ۶ پایانه مرزی داشته و یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در این استان قرار دارد که از این تعداد سه پایانه مربوط به مرزهای ایران با ترکیه است.

کد خبر 2776060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha