ثبت ۲۲ شکایت در زمینه بروز تخلفات مبارزات انتخاباتی در انتخابات پارلمان کردستان

سخنگوی عالی کمیسیون مستقل انتخابات عراق اعلام کرد تا کنون ۲۲ شکایت مربوط به تخلف در روند مبارزات انتخاباتی طرح شده است، در چند روز آینده متخلفین مجازات خواهند شد.

به گزارش کردپرس، روز سه شنبه جومانه غلای سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در گفتگو با شبکه روداو اعلام کرد تا کنون تعداد ۲۲ شکایت در زمینه بروز تخلف در مبارازت انتخاباتی در استانهای اقلیم کردستان به دفتر کمیسیون ارائه شده است، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

وی افزود بیشترین تخلفات در استان دهوک روی داده است، اما بخش بزرگی از این تخلفات قبل از اتمام مهلت قانونی حذف شده‌اند بنابراین در شورای کمیساریا این موارد تخلف محسوب نمی‌شوند.

جومانه غلای اشاره کرد تا کنون هیچ حزبی و جناح و نامزدی از سوی کمیسیون انتخابات به دلیل انجام تخلفات مبارزاتی محاکمه نشده است، اما مطمئنا محاکمه خواهند شد و نوع مجازات آنها نیز به اطلاع همه خواهد رسید.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق با استناد به قانون شماره یک سال ۱۹۹۲ پارلمان کردستان، برخی تخلفات مبارزات انتخاباتی و نوع مجازت آنها را تعیین کرده است از جمله:

  • ممنوعیت استفاده از ساختمانهای دولتی برای نصب پوسترها
  • براساس دستورالعملهای شهرداری، نصب پوسترها و تصاویر انتخاباتی در فضای سبز و خیابانها و پارکهای عمومی شهر ممنوع است.
  • ممنوعیت در نصب تصاویر و پوسترهای انتخاباتی بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا در مسیر حرکت خوردوها

موارد مجازاتها نیز با توجه به نوع تخلف اینگونه هستند:

  • مجازات مالی
  • حبس متخلفین از یک ماه تا یک سال
  • اگر تخلف از نوع سنگین باشد شورای کمیساریا این اختیار را دارد که نامزد انتخاباتی را به طور کامل از دور انتخابات حذف کند.

کد خبر 2776078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha