سیستم موشکی آمریکا برای محافظت کردها کافی نیست، به نیروهای زمینی نیاز داریم

سرویس جهان- نماینده دولت اقلیم کردستان در آمریکا خواستار تحویل سیستم دفاع موشکی آمریکا و همزمان، گرفتن تضمیم امنیتی از این کشور برای محافظت از اقلیم کردستان شد.

به گزارش کردپرس، تریفه عزیز، نماینده دولت اقلیم کردستان در آمریکا در مصاحبه با نشریه هیل، وابسته به کنگره و سنای آمریکا گفت: داعش همچنان تهدیدی جدی برای عراق و اقلیم کردستان است. این گروه حملات خود در داخل خاک عراق را افزایش داده است. بنابراین، اکنون زمان مناسبی برای خروج نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش از جمله آمریکا نیست و در صورت خروج این نیروها از عراق و اقلیم کردستان، ما خواهان گرفتن تضمین های امنیتی هستیم.

تریفه عزیز، نماینده دولت اقلیم کردستان در آمریکا درباره حضور نیروهای آمریکا در اقلیم کردستان و حمایت آن از این منطقه گفت: از آن جایی که گروههای افراطی همچنان مردم و زیرساخت های اقلیم کردستان را هدف قرار می دهند، ادامه حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این منطقه برای کردها اهمیت حیاتی داشته است. باید این ائتلاف حمایت از اقلیم کردستان را به مدتی طولانی ادامه دهد.

او درباره درخواست اقلیم کردستان از آمریکا برای دریافت سیستم های دفاع موشکی گفت: برای دریافت سیستم دفاع موشکی سخت تلاش کرده ایم. در بودجه دفاعی سال 2024 آمریکا نیز این موضوع گنجانده شده است تا اقلیم کردستان به این سیستم ها مجهز شود.

تریفه عزیز درباره علت اصرار اقلیم کردستان برای دریافت سیستم دفاع موشکی  گفت:  ما قادر به دفاع از خود نیستیم. بنابراین، ما به متحدان خود از جمله آمریکا برای محافظت از خود نیاز داریم.

نماینده دولت اقلیم کردستان با تاکید بر این که کردهای عراق همواره مورد تهدید واقع شده اند، افزود: داشتن سیستم دفاع موشکی، به تنهایی برای محافظت از اقلیم کردستان کافی نیست. داشتن این سیستم ها برای مقابله با حملات پهپادی مفید است اما کافی نیست. بنابراین، ما به تضمین های امنیتی جامع تر، از جمله حضور نیروهای زمینی متحدان در اینجا نیاز داریم.

او درباره خبر خروج نیروهای آمریکا از عراق در سال های 2025 و 2026 به نشریه هیل گفت: اقلیم کردستان اطلاع دارد که قرار است نیروهای آمریکا تا سال 2025 از عراق خارج شده و در اقلیم کردستان مستقر شوند. اما این نیروها در سال 2026 نیز اقلیم کردستان را ترک می کنند. با این حال، دولت اقلیم کردستان خواستار شفافیت بیشتر در خصوص این موضوع است.

تریفه عزیز از درخواست دولت اقلیم کردستان از آمریکا برای ادامه حضور نیروهای این کشور در این منطقه خبر داد و گفت این مسئله با توجه به تشدید تنشها در خاورمیانه لازم است. او ادعا کرد برخی گروهها مترصد خروج نیروهای آمریکا از منطقه هستند تا در حمله به اقلیم کردستان جسارت بیشتری به خرج دهند.

او از این که در مذاکرات امنیتی میان آمریکا و عراق به موضع اقلیم کردستان و کردها توجه نشان داده نشده، انتقاد کرد.

 تریفه عزیز افزود: آمریکا از اطمینان به نیروهای عراقی در صورت بروز هر گونه تنش از سوی برخی گروهها مانند داعش خبر داده اما نظر اقلیم کردستان لزوما این گونه نیست و ممکن است در صورت تشدید حملات این گروهها، نیروهای عراقی نتوانند مقابله کنند. بنابراین، این گروهها جسورتر ده و یا داعش دوباره ظهور کند.

کد خبر 2776087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha