پرداخت زکات به رفع محرومیت در کشور کمک می کند

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور گفت: فریضه الهی زکات از حیث عبادی، اقتصادی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش کرد پرس، آیت الله سیدحسن ربانی در جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج، احیای فریضه الهی زکات را ضروری عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات در جامعه اسلامی به رشد امنیت اقتصادی، تعالی شاخصه های اجتماعی و رفع محرومیت در جامعه کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه فریضه الهی زکات با سایر فریضه ها و واجبات دین متفاوت است، افزود: حاکمیت و علما باید در این زمینه ورود کنند، نماینده ولی فقیه و استاندار در هر استانی نایب رئیس شورا هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور مردم متدین و فرهیخته استان کردستان را در زمینه پرداخت زکات و رفع محرومیت پیشتاز دانست و بر مقوله فرهنگ سازی در راستای تبیین و تفهیم اهمیت و جایگاه زکات در جامعه اسلامی و برکات آن در جامعه تاکید کرد.

آیت الله ربانی با بیان اینکه اعتمادسازی در میان مردم باید ملموس باشد و مردم بدانند که منابع زکات در چه جاهایی هزینه می شود، اظهار کرد: همچنین مطالبه و پیگیری مسئولان را در ایجاد انگیزه شورای مرکزی زکات تاثیرگذار دانست.

رشد ۱۱ درصدی پرداخت زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور نیز در این جلسه از رشد ۱۱ درصدی پرداخت زکات خبر داد و بیان کرد: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری و ثبت شده است.

حجت الاسلام حسن هرمز، فریضه الهی زکات را جزو واجبات دین دانست و ادامه داد: بر اساس مبانی فقهی و دینی زکات مردم جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در دبیرخانه های کمیته امداد کشور ثبت شده است، یادآور شد: از این میزان نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان واریز حساب کمیته امداد شده و مابقی شرکا و نیکوکاران جمع آوری و هزینه کرده اند و بخشی صرف امور محرومان جامعه شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان جامعه و ۱۰ درصد در پروژه های عمرانی هزینه شده است.

حجت الاسلام هرمز اظهار کرد: امسال هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در دبیرخانه های کمیته امداد کشور ثبت شده که از این میزان ۱۴۹ میلیارد تومان به کمیته امداد واریز شده است.

وی افزود: از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان زکات نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان زکات واجب و ۷۷۰ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۹۵۰ میلیارد تومان مربوط به فطریه ها و کفاره ها بوده است.

کد خبر 2776100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha