سرخط خبرهای 15مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 15مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

کشته شدن یک عضو SDF در حمله پهپادی ترکیه به کانتون جزیره
نیروهای سوریه دموکراتیک هویت یکی از نیروهای خود را که در حمله پهپادی ارتش ترکیه به یک خودرو در جاده عامود- قامشلو کشته شده بود را تایید کرد.
مرکز رسانه‌ای SDF در بیانیه خود اعلام کرد که نام عضو SDF که در حمله پهپادی ترکیه به خودرویی در جاده قامشلو- عامود جان باخته، «گوران عامود (صالح حیسم خلیل) است.
شایان ذکر است که در این حمله یک زن و یک مرد جان باخته بودند که از هویت زن کشته شده اطلاعی در دست نیست.

دیدار بشار اسد و عباس عراقچی در دمشق
بشار اسد در دیدار با دکتر عراقچی وزیر خارجه ایران در دمشق بر اهمیت روابط راهبردی سوریه و ایران در مقابله با چالش‌ها و خطراتی که منطقه و مردم آن را تهدید می‌کند، تاکید کرد.
«بشار اسد» در دیدار با عباس عراقچی تأکید کرد که مقاومت در برابر هر گونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و با توجه به استقبال عمومی از آن و اعتقاد به آن، قوی مانده است.
رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: روابط ایران و سوریه در مقابله با چالش‌ها و خطراتی که مردم منطقه را تهدید می‌کند و در راس آن مبارزه با ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط رژیم اسرائیل و ارتکاب هر روزه جنایات کشتار و تخریب غیرنظامیان در لبنان و سوریه توسط این رژیم اهمیت کلیدی دارد.
بشار اسد در ادامه تصریح کرد: «پاسخ ایران به تجاوزات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورهایشان پاسخی محکم بود.

امتناع ۷ نیروی محلی شرناخ از مشارکت در عملیات «پنجه قفل»
7 نیروی گارد محلی شرناخ از شرکت در عملیات در اقلیم کردستان، امتناع کردند.
سلاح‌های ۷ نیروی کُرد گارد محلی در شهرستان دره گُل از توابع شهر شرناخ، که از شرکت در عملیات نظامی «پنجه-قفل» در اقلیم کردستان عراق امتناع کرده بودند، توسط نیروهای ژاندارمری مصادره شد. گفته می شود این افراد تحت فشار قرار گرفته بودند تا در عملیات شرکت کنند.
بنا بر گزارش مزوپوتامیا، فرماندهی پاسگاه ژاندارمری این شهرستان گفت: سلاح‌های ۷ نیرویی که از شرکت در این عملیات سر باز زده و دستور را رد کرده بودند، ضبط کرد.

کارگردان خبری: میلاد مرادی

کد خبر 2776101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha