دانا احمد مجید دبیرکل جنبش تغییر نیست

هماهنگ کننده اتاق روابط دیپلماتیک جنبش تغییر ضمن بیان اینکه تنها تپۀ زرگته دفتر اصلی جنبش است، اعلام کرد: «دانا احمد مجید دبیرکل نیست».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، هوشیار عمر علی، هماهنگ کننده اتاق روابط دیپلماتیک جنبش تغییر بیان کرد: گرد زرگته تنها مقر رسمی و شرعی جنبش تغییر است و هر ساختمان یا دفتری تحت عنوان دفتر اصلی در خارج از گرد زرگته افتتاح شده باشد، به عنوان مقر جنبش به رسمیت شناخته نمی شود، بلکه تنها مقر کسانی است که به اساس نامه داخلی جنبش پایبند نبوده و خلاف قوانین تلاش کرده‌اند جنبش تغییر را به نوعی مصادره کنند.

وی افزود: دانا احمد مجید که خود پیشتر می‌گفت من عضو جنبش تغییر نیستم و فقط یک حامی هستم، برخلاف قوانین و اساسنامه داخلی جنبش به عنوان دبیرکل منصوب شده است، از این رو مجمع میهنی منتخب جنبش تغییر دستور داده تا اتاق انتخابات جنبش آماده سازی های لازم جهت انتخاب دبیرکل و اعضای کارگروه اجرایی را انجام دهد.

روز شنبه ۲۰۲۴/۱۰/۵، مجمع میهنی جنبش تغییر جلسه فوق العاده ای در گرد زرگته برگزار کرد و پس از اتمام جلسه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اتاق انتخابات مسئول تعیین تاریخ انتخاب دبیرکل و اعضای کارگروه اجرایی است که خود آیین نامه داخلی آن را مشخص کرده است، این امر همزمان و در یک پکیج انجام می شود، هر انتخابات دیگری با هر عنوانی علاوه بر غیرقانونی بودن، غیر دمکراتیک است.

گمراه کردن کمیسیون

هماهنگ کننده اتاق روابط دیپلماتیک جنبش تغییر اضافه کرد: زمناکو جلال، نماینده جنبش تغییر در کمیسیون عالی انتخابات عراق، "اطلاعات ناردست به کمیسیون ارائه کرده و آنها را گمراه کرده است".

وی تصریح کرد که زمناکو جلال با ارائه اطلاعات نادرست درباره کنفرانسهای داخلی به جنبش تغییر خیانت کرده است.

هوشیار عمر علی افزود: سناریوهای بدی برای ایجاد تنش در گردزرگته چیده شده بود، بنابراین برای ممانعت از ایجاد تنش، دروازه گردزرگته برای چند روزی بسته شد و توطئه خنثی شد.

روز جمعه ۲۰۲۴/۹/۲۷، با تصمیم پسران نوشیروان مصطفی، رهبر فقید جنبش تغییر که به طور رسمی مالکیت دفتر مرکزی زرگته را برعهده دارند، دروازه اصلی مقر جنبش تغییر را بستند و اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی در گرد زرگته هیچ فعالیتی انجام نخواهد شد.

تبلیغات انتخاباتی سرد

هوشیار عمر علی، هماهنگ کننده اتاق روابط دیپلماتیک جنبش تغییر به اوضاع جنبش و کاندیداهای آن در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان اشاره کرد و گفت: «کسانی که به قانون و اساس نامه داخلی جنبش پایبند نبوده اند، اکنون کاندیداهای خود را قربانی کرده اند و کارزار انتخاباتی سردی را انجام می دهند که به ضرر جنبش تمام خواهد شد».

وی افزود: «کسانی که نامزد شدەاند همگی دوست ما هستند اما در تبلیغات انتخاباتی گذشته، کارزار انتخاباتی جنبش قوی تر بود و همه مناطق را نیلی پوش می کرد، اما در این انتخابات تبلیغات بسیار ضعیف انجام می شود».

شایان ذکر است که در بیانیه مجمع میهنی که روز شنبه ۲۰۲۴/۱۰/۵ منتشر شد، درباره انتخابات آمده است: «از آنجایی که جنبش تغییر تصمیم خود برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان را اعلام نکرده است، مجمع میهنی منتخب مسئولیت امر واقع را بر عهده نمی گیرد».

جنبش تغییر ارگانهایی از جمله مجمع عمومی و مجمع میهنی (اعضای کارگروه اجرایی و دبیرکل) دارد که عالی ترین مرجع تصمیم گیر، مجمع میهنی جنبش است.

بر اساس آیین نامه داخلی این جنبش، کارگروه اجرایی مسئول اجرای دستورالعمل مجمع میهنی است، کارگروه متشکل از ۷ نفر است: دبیرکل، دبیرهای امور مجمع میهنی، فراکسیون، اتاقها و رئیس مجمع میهنی.

کد خبر 2776115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha