برگزاری عصر شعر سراسری «راز نصرالله» در ایلام

سرویس ایلام - به‌مناسبت شهادت پرچمدار مقاومت در منطقه، دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر شعر سراسری «راز نصرالله» در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در حاشیه این برنامه اظهار داشت: برای پاسداشت و ترویج هر مفهوم و ارزشی، زبان هنر به ویژه ادبیات پایداری می تواند بسیار اثر گذار باشد. ایستادگی انسان در رویایی با مسائل و حماسه ها در قالب شعر و نثر ظهور و بروز پیدا می کند و احساسات درونی نویسندگان بر روی کاغذ جاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های جامعه امروز ما مبحث  هویت بخشی به نسل جدید است تصریح کرد: تعداد کثیری از این رنج بدلیل عدم آگاهی و عدم شناخت کافی از برخی مسائل جامعه، غفلت می کنند و به اتفاقاتی که در کنارشان رخ می دهد مقداری بی تفاوت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با تأکید بر اینکه مسئله نسل ما ناتوانی در درک مفاهیم دینی نیست، عنوان داشت: ادبیات مقاومت با معرفی اسطوره های ملی و تاریخی عرق وطن دوستی و دفاع از آب و خاک، اعتقادات و مذهب را در شخصیت فکری افراد ایجاد می کند و در عکس العمل های آنها اثر گذار است.

حیدری با بیان اینکه از طریق ادبیات پایداری می توان صدای مظلومیت یک ملت را به گوش جهانیان رساند، افزود: می‌توان با زبان هنر و حماسه، درد و رنج مردم مظلوم و ستم دیده غزه و ضاحیه را به گوش انسان‌های آزاده رساند و امیدوار بود با شنیدن این ادبیات خیزشی در مقابل این ظلم و ستم شکل گیرد.

در ادامه اعضای محفل ادبی بر قاف قلاقیران به خوانش اشعار خود پرداختند.

کد خبر 2776127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha