سرخط خبرهای 17مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 17مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

اقدامات تازه آلمان علیه کردها در همراهی با ترکیه
دولت آلمان که سه سال پیش حمل پرچم و نمادهای گروه های کرد ترکیه و سوریه را در خاک این کشور ممنوع کرده بود، اقدامات تازه ای علیه فعالان مدنی کرد و در کنار آن، ارسال سلاح های پیشرفته به ترکیه آغاز کرده است.
محاکمه کنعان ایاز، شهروند ترکیه که پس از بازداشت در قبرس و استرداد آن به آلمان، توسط قوه قضاییه آلمان محاکمه شد، از جمله این اقدامات گزارش شده است. کنعان ایاز به همکاری با پ.ک.ک محکوم شده که از سوی ترکیه یک گروه تروریستی معرفی شده است.

عدم پذیرش طرح «توطین» حقوق از سوی دولت اقلیم کردستان
نماینده کُرد در مجلس عراق با بیان اینکه روند اجرای «توطین» حقوق از وزارت اقتصاد و دارایی به بانک دولتی و از آنجا به بانک های محلی است، افزود به این ترتیب پول حقوق به دست وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان نخواهد رسید و این دلیل اصلی عدم پذیرش طرح توطین از سوی دولت اقلیم کردستان است.
سوران عمر اشاره کرد ما همچنین خواستار اعلام خدمات ارائه شده از سوی طرح حساب من در بانک های محلی شدیم و بانک مرکزی اعلام کرده این خدمات باید از سرمایه بانک های محلی تامین و به کارمندان ارائه شوند.

گاز اقلیم کردستان را واگذار نخواهیم کرد
رئیس اتحادیه میهنی کردستان با اعلام اینکه گاز اقلیم کردستان را واگذار نخواهند کرد، گفت: «اجازه نخواهیم داد سیاستی را که در مورد نفت بکار گرفتند، در مورد گاز هم اعمال کنند.
بافل طالبانی در مورد طرح «حساب من»، اظهار داشت: «این طرح نه حساب من است نه حساب شما، بلکه حساب مسرور بارزانی است و هیچ سودی ندارد، باید طرح توطین را اجرا کرد.

اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان نه قدرتمند، بلکه ظالم اند
رئیس موضع میهنی کردستان بیان کرد: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان ۳۳ سال است که با هم مشغول ظلم و ستم، قاچاق و غارت زمین ها، تقسیم شیرینی نفت و خارج کردن ثروت این خاک هستند، حالا می خواهند با یک ماه جنگ ساختگی، فضاحت حکمرانیشان را از یاد مردم کردستان ببرند.
علی حمه صالح اضافه کرد: آنها قدرتمند نیستند بلکه دو ظالم اند که از اراده مردم هراس دارند، آنها محله به محله و از این اداره به آن اداره به دنبال کارت رای می گردند، آنها تهدید به اخراج می کنند که این هم از صفات ظالم است.

کد خبر 2776132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha