کسب رتبه اول دانش آموز کردستانی در مسابقات هنرهای تجسمی کشور

نوزدهمین دوره مسابقات هنرهای دستی و تجسمی (غیر حضوری) دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور به میزبانی مازندران و با افتخارآفرینی دانش آموز کردستانی به پایان رسید.

به گزارش کرد پرس، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در رشته هنری چوب (معرق) نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور محمد کریم پور دانش آموز دوره متوسطه کاردانش خاص هنرستان شهید رجایی شهرستان سقز موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

طالب محمدی با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان های جوامع مختلف، افزود: رسالت آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه لازم جهت توان بخشیدن به فرد در راستای شکوفایی  استعدادها و نیز شناخت توانمندی های خلاق خود است.

وی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقاء سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی و یادگیری، دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، ارزش ها و نگرش های خود را به توانایی های بالفعل تبدیل سازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: آموزش شغلی نه تنها منجر به تربیت دانش آموزانی خودکفا و اجتماعی می شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر رشد کشور و کارهای تولیدی مفید برای جامعه می انجامد.

محمدی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می تواند در خلال برنامه ریزی تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده شود، یادآور شد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن ها است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش های مهارتی، بیان کرد: با توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی با بەکارگیری شیوه های مناسب تعلیم و تربیت و برنامه ریزی های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 2776135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha