پایان مهر ماه وعده جدید پرداخت مطالبات گندمکاران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ضمن پوزش از کشاورزان کردستانی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان، مقرر شده است تا پایان مهر ماه طلب این قشر زحمت کش پرداخت شود.

به گزارش کرد پرس، گندم کاران استان کردستان ماه هاست که چشم انتظار مطالبه خود هستند، اما وعده های مسئولان هنوز محقق نشده است؛ بر اساس وعده ها قرار بود که مطالبات گندم کاران کردستانی تا پایان شهریورماه تسویه شود، اما وعده ها محقق نشد و کشاورزان همچنان بلاتکلیف و چشم انتظار هستند.

در حال حاضر یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۴۷۳ تن گندم به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال از کشاورزان استان کردستان خریداری شده که تا کنون ۵۷ درصد بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.

تا کنون ۵۷ درصد پول گندم کشاورزان معادل ۱۱۸ هزار میلیارد ریال پرداخت شده ۸۹ هزار میلیارد ریال دیگر باقی مانده است، یعنی ۴۳ درصد از طلب گندمکاران.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این خصوص در گفت و گو با واحد خبر صدا و سیما مرکز کردستان، گفت: ضمن پوزش از کشاورزان کردستانی بابت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان، مقرر شده است تا پایان مهر ماه طلب این قشر زحمت کش پرداخت شود.

علی نوری اظهار کرد: از میان گندمکاران استان، کشاورزان کامیارانی بیشترین مطالبات را دریافت کرده اند و گندمکاران مریوانی کمترین مطالبه را گرفته اند.

وی افزود: اگر چه هر ساله دولت مطالبات گندم کاران را با تأخیر پرداخت می کند و وعده های متعدد مسئولان برای رفع مشکلات و پرداخت پول آنان، گلایه کشاورزان را به دنبال داشته، اما این قشر زحمت کش همواره به کشت و کار و تولید مشغول اند، پس روا نیست که مزد دسترنج آنان اینگونه پرداخت شود.

کد خبر 2776155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha