اجرای طرح سرشماری کشاورزی در سه هزار روستای کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان سه هزار و ۱۲۵ روستا شناسایی شده است که این سرشماری در آنها انجام می شود.

به گزارش کردپرس؛ارسلان حیدری در نشست هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ که با حضور فرمانداران و روسای جهادکشاورزی استان برگزار گردید گفت: برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان سه هزار و ۱۲۵ روستا شناسایی شده است که این سرشماری در آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه در این سرشماری ماموران به تک تک منازل روستاییان در این تعداد روستا در استان مراجعه خواهند کرد افزود: در سرشماری قبلی کشاورزی در استان در مجموع ۱۲۵ هزار بهره بردار کشاورزی سرشماری شده بودند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای دقیق این طرح توسط ماموران سرشماری یادآور شد: عدم ثبت هر مورد در این طرح در روستاها می تواند ضرر مالی هنگفتی به بودجه استان وارد سازد.

حیدری اضافه کرد: در این راستا امسال ۳۵۵ نفر نیروی انسانی با استفاده از ۱۰۵ دستگاه خودرو سازماندهی شده اند تا کار سرشماری را انجام دهند که در مجموع پیش بینی شده است چهار هزار و ۷۲۵ نفر روز خودرو در این طرح مشارکت داشته باشند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه دوره های آموزشی طی ۲ مرحله برای اجرای این طرح جهت مجریان برنامه ریزی شده است افزود: مرحله نخست این دوره های آموزشی از ۲۲ مهرماه برای کارشناسان فنی و اجرایی و مرحله بعدی نیز در روز ۳۰ مهرماه برای ماموران سرشماری شهرستان ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع در این سرشماری در مورد مشخصات بهره بردار، مساحت اراضی کشاورزی ( اراضی زراعی، باغ و قلمستان ها) ، نام محصولات کشاورزی، سطح کاشت محصولات سالانه و تعداد و جنس انواع دام سوال خواهد شد.

 استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان همچنین چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
 

کد خبر 2776183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha