بناهای تاریخی کردستان با کاربری های مناسب به بخش خصوصی واگذار شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۸ بنای تاریخی در استان آماده واگذاری است که باید با حساسیت و برنامه ریزی درست و تعریف کاربری های مناسب به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش کرد پرس، کیومرث حبیبی در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی ویژه بناها و اماکن تاریخی استان کردستان در سنندج، گفت: در چند سال اخیر تمرکز زیادی روی توسعه زیرساخت های گردشگری در استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: اجرا و اتمام کلان پروژه هایی مانند فرودگاه سقز، خط آهن همدان ـ سنندج و غیره از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: نگاه صرف تک بنایی به بافت های تاریخی را محکوم به شکست است این نگاه باید تغییر پیدا کند.

حبیبی ادامه داد: باید رویکرد و راهبردهای ما در مورد بناهای تاریخی و ابنیه های تاریخی تغییر کنند، نباید هر کاربری را برای اماکن تاریخی تعریف کنیم باید به اقتضای زمان با این بافت ها برخورد و برای آنها تصمیم گیری کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۸ بنای تاریخی در استان آماده واگذاری است که باید با حساسیت و برنامه ریزی درست و تعریف کاربری های مناسب به بخش خصوصی واگذار شود.

بناهای تاریخی به سرمایه گذار اهل واگذار شود

مدیرکل اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: مهمترین هدف و برنامه صندوق احیای بناهای تاریخی این است که این بناها را به یک سرمایه گذار اهل واگذار شود.

سیدکمال حسینی گفت:  با توجه به شکاف توسعه ای که در استان وجود دارد و در برخی شاخص ها نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم، دیگر زمان فرصت سوزی نداریم باید از ظرفیت صندوق استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: باید بر مبنای تمرکززدایی برای استان تصمیم بگیریم از ظرفیت صندوق استفاده و تمرکززدایی و جذب سرمایه گذاران اهل را مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 2776206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha