هدف اصلی ما آزادسازی عفرین، گره‌سپی و سره‌کانی است

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف شهرهای گره‌سپی و سره‌کانی توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، آزادسازی عفرین، گره‌سپی و سره‌کانی و بازگشت موفقیت آمیز آوارگان به این مناطق را هدف اصلی خود عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف شهرهای گره‌سپی و سره‌کانی توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن اعلام کرد که آزادسازی این دو شهر به همراه عفرین و بازگشت موفقیت آمیز آوارگان این مناطق به سرزمین هایشان هدف اصلی این مدیریت خواهد بود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان دموکراتیک شمال و شرق سوریه به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف شهرهای سره‌کانی و گره‌سپی بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «در نتیجه همکاری نیروهای بین‌المللی، آن شهرها تصرف شدند و مردمی که برای عزت و آزادی خود می‌جنگیدند هدف قرار گرفتند. تداوم اشغال این مناطق، ادامه نسل‌کشی آگاهانه این مناطق است و باید این نسل‌کشی متوقف شود به ویژه که همه تلاش‌ها برای شکست اراده مردم منطقه در تعیین آینده دموکراتیک آنها با شکست مواجه شده است.»

در ادامه بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: « توطئه شکل گرفته برای تصرف این شهرها توطئه‌ای علیه همه مردم سوریه است و هدف قطعی آن از بین بردن حاکمیت سوریه در این مناطق است. ما به عنوان مدیریت خودگردان بر اتحاد مردم منطقه و همبستگی آنها، ادامه پروژه ملت دموکراتیک، شکست تلاش‌های دشمنانی که می‌خواهند پروژه‌های خود را تحمیل کنند اصرار داریم و از نیروهای بین‌المللی همکار با دولت ترکیه می‌خواهیم این مناطق را به وضعیت خود بازگردانند و همچنین از سازمان ملل متحد، نهادهای حقوقی و بشردوستانه می‌خواهیم تا کمیته حقیقت‌یاب مستقلی را برای شناسایی جنایات ارتکابی در این مناطق  و محاکمه جنایتکاران تشکیل دهند.»

مدیریت خودگردان در پایان بیانیه خود تاکید کرد که تداوم اشغال این مناطق، تداوم سردرگمی و حمایت از نیروهای تندرو است و پایان اشغال به معنای تامین امنیت و آرامش در منطقه است، ما یک هدف راهبردی داریم و تا زمانی که طول بکشد و آن طور که لازم است برای آن تلاش می‌کنیم. این مناطق با اصرار مردم آزاد خواهند شد و آوارگان آنها به سرزمین اجدادی خود بازخواهند گشت.

کد خبر 2776216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha