برگزاری تجمع اعتراضی اهالی سره‌کانی علیه تصرف این شهر توسط ترکیه

سرویس سوریه - آوارگان سره‌کانی با برداشتن بنرهایی یک تجمع اعتراضی جهت محکومیت اشغال سره‌کانی و گره‌سپی در قامشلو برگزار کردند.

به گزارش کردپرس، آوارگان اهل سره‌کانی در پنجمین سالگرد تصرف این شهر، یک تجمع اعتراضی جهت محکومیت اشغال سره‌کانی و گره‌سپی برگزار کردند و با برداشتن بنرهایی مواضع خود مبنی بر پایان دادن به اشغال این شهرها را نشان دادند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، به مناسبت پنجمین سالگرد تصرف شهرهای سره‌کانی و گره‌سپی توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، کمیته آوارگان سره‌کانی در مقابل ساختمان کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهجویان در قامشلو تجمعی اعتراضی برگزار کرد.

در این تجمع اعتراضی، آوارگان سره‌کانی، اعضای همبستگی روشنفکران کردستان سوریه (HRRK)، تشکل‌های جامعه مدنی و نمایندگانی از مدیریت خودگردان کانتون جزیره شرکت کردند.

فعالان بنرهایی را برافراشتند که روی آن‌ها جملات «یک روز به سره‌کانی باز خواهیم گشت»، «خواستار پایان دادن به اشغال هستیم» و «نه به تغییر بافت جمعیتی» نوشته شده بود.

در این تجمع، «ریان اخته»، عضو کمیته آوارگان سره‌کانی، نامه‌ای را که به ساختمان کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در شهر قامشلو تحویل داده شد، قرائت کرد.

این کمیته در نامه خود تاکید کرد که ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در حال ارتکاب جنایت علیه حقوق بشر، قوانین بین‌المللی و متحدان سازمان ملل که از غیرنظامیان در سره‌کانی و گره‌سپی محافظت می‌کنند، هستند.

پس از خواندن این بیانیه، افراد شرکت کننده به مدت ۵ دقیقه به یاد جان باختگان حمله ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان به سره‌کانی و گره‌سپی در سال ۲۰۱۹ قیام کردند و در ادامه هیأتی از این کمیته نامه‌ای را به ساختمان کمیساریای پناهجویان سازمان ملل در قامشلو تحویل دادند.

کد خبر 2776224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha